Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Anti duik systeem

 
Schrijver MAST

Moderator 
#1 | Geplaatst: 20 okt. 2003 23:20 | Aangepast door: MAST 
Hallo, is er iemand die mij (en de rest van de cx liefhebbers) kan uitleggen hoe de anti duik inrichting op de cx 650E werkt? ("track" staat er op de linker voorpoot, in 4 standen instelbaar)Alvast bedankt voor een antwoord, Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver frans
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 21 okt. 2003 16:15 
Hoi Marcel,

Toevallig kwam ik deze discussie tegen, misschien dat dat meer duidelijkheid verschaft:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/39723

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 21 okt. 2003 17:35 
Frans, bedankt, maar de mijne werkt zeker niet met remolie als tegendruk. Door het remmen verplaats je een hendel die verbonden is met een pompje/klepje? in de rijrichting. Er gebeurt dan iets in de vork maar wat? Dat zou ik graag willen weten.
Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver jerrimy
Gast 
#4 | Geplaatst: 21 okt. 2003 20:29 | Aangepast door: Admin 
Marcel kijk maar eens op het cx turbo forum http://home.wanadoo.nl/hondafirstturboclub/Techniek.htm

daar vind je bij techniek een uitleg over jouw trac systeem in engels .....

Schrijver rupert
Gast 
#5 | Geplaatst: 21 okt. 2003 20:39 
Link werkt niet !
Da's link ...

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 21 okt. 2003 21:06 
Hallo Rupert, hier de "LINK"
Bedankt Jerrimy,
groeten, Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver niekvdh
Gast 
#7 | Geplaatst: 26 okt. 2003 01:30 
Die uitleg is nogal mager, vind ik. Hoe het precies werkt, weet ik ook niet, maar het moet iets te maken hebben met sterkere demping. Normaal worden zowel de ingaande als de uitgaande beweging van de as gedempt omdat de vorkolie door een klein gaatje geperst moet worden. Hoe kleiner het gaatje, hoe meer weerstand, hoe harder de demping. Het Trac-systeem is zo ingericht dat de beweging van de remklauw een extra dempingssysteem activeert,dat ook nog eens instelbaar is. Als ik de tekeningen goed bestudeer,denk ik dat de olie niet meteen van de centrale kamer in de buitenkamer kan stromen, maar hij gaat door het Trac systeem. Bij het inveren tijdens het remmen is deze weg door een veerbelaste kogel afgesloten, maar bij het uitveren kan de olie wel normaal terug. Zo krijg je een demping die de veerwerking in één richting uitschakelt. Het is jaren geleden dat ik voor het laatst zo'n veerpoot onder handen had, maar ik meen me te herinneren dat de Tracpoot ook in het 'normale' deel meer onderdelen had dan de andere poot. Het is maar een theorie, als iemand het beter weet, graag.

Niek

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Anti duik systeem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven