Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Aanzuigrubber

 
Schrijver louis frijns
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 april 2012 19:22 
Mijn Honda cx 500 1982 krijg ik niet goed afgesteld. Ik heb met twee meters geprobeerd te stellen maar de rechter kant ging na twee terug maar heel even toen weer na 4 terug. Nu heb ik al geprobeerd met startspray of ergens valse lucht werd aangetrokken maar de motor bleef gewoon lopen. Nu kan de Diafragma rubber de oorzaak zijn of hoe los ik dit op.

Schrijver Han Urbaan
Gast 
#2 | Geplaatst: 11 april 2012 21:14 
Even de rubbers met remreiniger inspuiten .
Gaat de motor stationeer harder lopen heb je een lek.
Han een cx gek

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 april 2012 23:34 
En als ze dan lek zijn dan kan je ze repareren met vulkaniserende tape. Dat is een tape die de breuken goed af dicht.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 april 2012 09:33 
nieuw zijn ze ook nog leverbaar, en heb ze ook op voorraad liggen.
Imitatie dan wel te verstaan.

Origineel kan ik ook nog leveren, zit alleen een langere levertijd op.

Voor meer informatie marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 13 april 2012 11:48 
Heren, Louis heeft het over de diafragma rubbers en niet over de aanzuig rubbers.
Diafragma rubbertjes kan je bij Roukama kopen. Eentje is makkelijk te vervangen, de andere kom je niet bij en daarvoor moet de carburateur los genomen worden.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 april 2012 17:05 
a die rubbers, waarom wil iedereen die dingen toch vervangen... Ik rijd al tijden rond zonder problemen, er zitten bij mij in elk rubber 4 kleine gaatjes.

Het rubber geeft alleen maar meer benzine door tijdens extreme onderdruk. Dus flink afremmen op de motor. Het voorkomt het knallen in de uitlaat. Daar is het voorbedoeld.

Nu komt het, velen rijden zonder deze rubbers rond. Bijna alle grijze inport hebben er geen........Let wel, standaard fabriek af.

Dus totaal niet belangrijk dit rubbertje.
Vaak zijn er andere problemen en is men aan het zoeken naar iets...

Het is maar dat je het weet.
groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 13 april 2012 19:02 
Zou ze er maar wel in doen
verders de werking van de carb is er wel afhankeijk van zelf geprobeerd om dit geheel af te dichten maar gouw weer deze membramen er in gezet p/s let wel op het kleine O-ringetje dat is heel voornaam op dat dekseltje
verders moeten jullie het zelf maar weten wat je doet en wil doen
een Ezel stoot zich nooit aan de zelfde steen
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 17 april 2012 16:23 
Ik denk dat Louis er van uit gaat dat onze carburateurs vacuüm membranen hebben. Op de gasschuiven dus.

Louis die hebben onze carburateurs niet. De constructie is gedaan met een aluminium kraag bovenop de zuiger die voldoende afdicht om het geheel goed en heel lang te laten werken. Dus geen verweekte membranen zoals bij b.v. BMW...

Ernst-Jan
CX500A 1979

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Aanzuigrubber

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven