Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Afstellen Vlotter

 
Schrijver terry

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 21 okt. 2003 12:18 
Beste vrienden, in het handboek kun je vinden dat je de vlotterhoogte moet afstellen op 15.5mm dmv een metalen clip. Ik heb gisteren echter mijn CX500C carbs gedemonteerd en kan eigenlijk die clip niet vinden. Zijn er ook vlotters in omloop die een vaste afstand hebben en zo de benzine afsluiten ? Heb hier nog een set liggen en daar blijkt het net hezelfde te zijn. En wat is er belangrijk aan die afstelling ?(verbruik,lopen motor,...)

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 21 okt. 2003 19:23 
die clip zit in je carb, het is het einde van de vlotter waar je vlotternaaldje aan hangt, die moet je volgens mij dan aanpassen, hoewel de standaard waarde natuurlijk niet voor niets standaard is

Schrijver jerrimy
Gast 
#3 | Geplaatst: 21 okt. 2003 20:25 
De vlotter zorgt voor het openen en afsluiten van je benzine toevoer naar je vlotterkamer. Als hij niet ver genoeg omhoog komt loopt je vlotterkamer over (door het slangetje) daalt de vlotter niet genoeg dan krijg je geen of te weinig benzine in je vlotterkamer.

Schrijver RenePool
Gast 
#4 | Geplaatst: 21 okt. 2003 22:08 
Jou motor heeft niet af te stellen vlotternaalden. De waarde is dan ook 15,5 mm.
De oudere vlotternaalden hebben een soort haakje die je af kan stellen. Door betere produktie is het niveau van de carbs echter omhoog gegaan, zodat afstellen bij de latere types niet meer nodig is.

Een verkeerde vlotterafstelling kan overlopen van je carburateur veroorzaken. Te hoge afstelling veroorzaakt een te veel aan benzine aanzuiging, wat overlopen veroorzaakt.
Daarom is het wel makkelijk om een vlotternaald te hebben die je niet hoeft af te stellen, dan heb je altijd de optimale afstelling.

René

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Afstellen Vlotter

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven