Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

startprobleem nattebougies

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver zeearend
Gast 
#1 | Geplaatst: 17 april 2012 21:09 
Tja de eerste keer had ik startproblemen, wou niet goed starten en had steeds knallen uit de uitlaten. Het probleem was opgelost dacht ik! Had een geoxicideerd stekkerblok en een breuk in de bougie kabel. Beide verholpen... starten lopen, en gereden

Nu een week later wil die weer niet aanslaan? Bougies eruit en die zijn nat?
Krijg wel benzine maar niet genoeg lucht om aan te slaan... zit ook een nieuw luchtfilter in.

WAT KAN DIT WEZEN???
KWEET NIE MEER!!!

De dodenmans knop staat NIET aan...

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 april 2012 23:46 
Ook uit eigen ervaring weet ik dat het ding eigenlijk duffemansknop zou moeten heten !
welkom bij de club
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 april 2012 08:31 | Aangepast door: Luclubberts 
Brinkcx ik denk dat hij probeert aan te geven dat de dodenmansknop op "Run" en niet op "off " staat.

Gr Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 april 2012 09:08 
Nieuwe bougies proberen?
Even zonder luchtfilter proberen te starten?
De bougies zijn nat schreef je. Nat van benzine of koelwater? Want je weet maar nooit hè....
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver zeearend
Gast 
#5 | Geplaatst: 18 april 2012 10:45 
Nee... knop staat op RUN. En de bougies zijn nieuw en nat van de benzine. Open luchtfilter geprobeerd en NOG NIET STARTEN. Geen goed lucht en benzine mengsel? Zou het toch aan de cdi leggen? Straks koop ik een ander voor 50,- voor niks en dan lag het aan iets anders... zonde geld. Heren nog andere suggesties???

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 april 2012 12:13 
Vonken de bougies? (bobineprobleem)
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver norby
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 april 2012 13:43 
ik denk ook dat de bougies geen goede vonk geven, dus schema goed doornemen en kijken waarom er geen goede vonk komt, de vonk moet mooi blauw en knetteren zijn. omdat het een oude motor kunnen stekkerverbindingen nog steeds slecht zijn. gr norbert.
nb

Schrijver zeearend
Gast 
#8 | Geplaatst: 18 april 2012 14:05 
Bougie vonken, ook alle stekkerblokken gecheckt. Dus krijgt benzine en vonken en toch niet starten??? Wat kan dat wezen...

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 18 april 2012 14:55 
Vreemd dat je motor gelopen heeft en nu niet meer wil. Toch nog ergens een draadbreuk? Of misschien is het je CDI? Meet die eens na. Probeer eens om een andere (die het wel goed doet) te lenen van een clublid bij jou in de buurt. Heb je de weerstanden al uit de bougie doppen gehaald?
CDI test
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 18 april 2012 20:39 
Ook een duit in het zakje...

In elk geval dient de accu van een goede kwaliteit te zijn. Bij het rondtrekken van het blok wordt ook de benodigde spanning voor het ontsteken opgewekt. Gaat het blok niet snel genoeg rond, dan geeft dat ook een (te) lage spanning, waardoor geen ontsteking.
Bougies eruit, dan wel een goede vonk, omdat er geen compressie gemaakt hoeft te worden en het blok dus makkelijker rond gaat waardoor een hogere spanning etc....

Het kan vast niet, maar het soms lijkt wel eens of de (te zwakke) vonk gesmoord wordt door het gecomprimeerde gasmengsel.

Harmony,
Hans.
( die wel vaker rare gedachte kronkels heeft, maar daar best mee tevreden is )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 18 april 2012 21:26 
OK, ik heb wel een CDI waarmee je testen kan als dat dan helpt?

Maar ik woon niet aan Zee, dat hebben ze hier afgeschaft. Weleens in de buurt van Nijkerk?

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver zeearend
Gast 
#12 | Geplaatst: 25 april 2012 20:15 
Heren bedankt voor alle tips!

Na langdurig zoeken en alles weer nalopen heb ik toch het probleem gevonden. Het was NIET de CDI, de bobines, het runknopje, de stekkerblokken, bougie weerstanden... het was de strator.
Er zat vuilligheid in, schoongemaakt en hij loopt eindelijk weer...

grt. Arend

Luc... bedankt

Schrijver MAST

Moderator 
#13 | Geplaatst: 25 april 2012 21:39 
Fijn dat hij weer loopt maar wat is en waar zit de strator?
Ik ken wel de stator, maar om daar bij te kunnen moet het blok open.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 26 april 2012 12:40 
Ik denk dat het de starter is. Zeearend heeft vast zijn handen niet gewassen na het schoonmaken...
Of de stator van de startmotor.
Of een klein zespotig zwart beestje die in woonwijken dakloos rondzwerft (aaach!)
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Peter650
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 18 mei 2012 13:27 
Beste Arend, omdat ik ook last heb van zwakke vonkjes,......

kun jij ons precies uitleggen wat jij met de strator bedoelde?

Dan kan ik bij mijn CX650 E ook eens gaan zoeken, en het ding schoonmaken.

Vriendelijke groet, Peter

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 startprobleem nattebougies

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven