Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Hoofdzekering.

 
Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 april 2012 00:29 
Vandaag is voor de tweede keer in korte tijd mijn hoofdzekering ( 30 A ) doorgebrand. Beide keren nadat de motor enige tijd had stilgestaan. Iemand een idee over de oorzaak. ?

Gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver beinhart

Bestuur 
#2 | Geplaatst: 23 april 2012 05:25 
goeie morge luc,

zou niets weten over de oorzaak, maar een oplossing is mischien niet meer zolang stilstaan en meer rijden?

groetjes werner (moet vanmiddag naar de tandarts)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 april 2012 09:28 
Sluiting in de Start relay -verders kan het niet zijn want de zekeringen van de verlichting blijven bij jou heel -er kan ook na de contactslot ergen nog een rode draad tegen massa aan legen
Luc in plaats van een zekering sluit je een remlicht lamp aan
verlichting uit en gewoon het contact aan dan mag het lampje niet branden ,brand deze erg fel dan zit er na je contact slot sluiting
probeer dit maar
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 april 2012 09:49 | Aangepast door: Hansv 
Even voor de duidelijkheid:
Je rijdt op je CX-je, zet 'em weg, alles OK
Een tijd later wil je weer CX-en, en sleutel in het contact, draait op 'ON' en POF, zekering weg.
Ja?
En als je de zekering vervangen hebt, werkt alles gewoon zonder POF, in één keer.

Contactslot?

Harmony,
Hans.
( kan al bijna op twee handen aftellen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 april 2012 10:00 | Aangepast door: Luclubberts 
@ Werner, DAT zou idd een mogelijke oplossing zijn. Maar lost het problem slechts gedeeltelijk op.

@ OJ, het rare is dat ik toen ik hem wilde starten hij wel ronddraaide, maar niet aansloeg. Heb de flotterkamers leeg laten lopen om daar vers in te krijgen. Nog niet starten. ! Bougies eruit gehaald en die waren nat. Gestart GEEN vonk. Andere bougies erin en wel vonk. Gestart en lopen. Stukje gaan rijden en onderweg stopt hij er mee en ligt de zekering er uit. Tijdens het rijden ben ik natuurlijk NIET aan het starten.

Maar ik zal jou advies opvolgen en eens kijken wat er gebeurt.

@ Hans, nee Hans ( we waren gelijk aan het typen geloof ik ) lees het stukje hierboven.
Gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 april 2012 10:14 
Luc, een dergelijk geval heb ik ook gehad.
In het rechter handvat was van het PA schakelaartje de toevoer (12volt-zwarte draad) defect geraakt. Dit zit op een plaatje, met daaronder de kale stuurstang. Het contactje zit met een soort klemmetje vast, maar één van de twee randjes was afgebroken. Meestal deed 'ie het, maar soms, halverwege een rit, of bij parkeren: alles dood.
Lees hier: Sluiting
Zo lastig/simpel kan het zijn.

Harmony,
Hans.
( soms maar wat blij met z'n motorlogboek )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 april 2012 00:34 
Hans, ik heb het oude 'zekeringhuis' er tussen vandaan geknipt en op de draaduiteinden een schuifkabelschoentje geknepen zodat ik deze over de pootjes van een steekzekering kan schuiven. Daarmee ben ik verlost van het probleem dat die alu zekeringen breken als je er alleen maar naar kijkt. De zekering is vanaf mijn eerste posting heel gebleven en heb geen problemen meer gehad. De bougies die ik in eerste instantie had gewisseld omdat deze niet vonkten heb ik weer een keer terug gewisseld en NU vonkten ze wel. M.a.w toen de motor in eerste instantie niet aansloeg waren de bougies wel heel, maar kregen deze geen stroom. Ik kan dan tot geen andere conclusie komen dan dat de dodemansknop het probleem is geweest. Aangezien ik nu geen problemen meer heb en ik alleen morgen nog op de CX naar het werk moet, laat ik dat maar even zo en kijk NA terugkeer uit Spanje wel weer verder naar dat probleem.

In ieder geval weer bedankt voor suggesties.

Gr. Luc

Ps. mijn PA knop zit op mijn linkerhandvat.
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Hoofdzekering.

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven