Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Afmetingen schakelas oliekeerring

 
Schrijver rupert
Gast 
#1 | Geplaatst: 22 okt. 2003 21:18 
Dierbare collega CX-ers,
Heeft iemand van jullie een "schakelas oliekeerring" liggen waarop hij de 3 afmetingen nog kan lezen (buiten diameter, binnen diameter, dikte) ? De mijne is aan vervanging toe maar ik zou liever niet via Mr Honda bestellen. In de reguliere autohandel zijn die keerringen ook te koop maar dan moet je wel de 3 afmetingen kunnen opgeven.
Aan allen die dit lezen of zullen lezen mijn dank,
Rupert

Schrijver terry

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 22 okt. 2003 23:10 
Ha die Rupert,
14 binnen, 26 buiten en een dikte van 7mm.

Verder staat er ook nog N12 en 500 op maar dat zal geen belang hebben.

Groeten
Terry

Schrijver Roadkill
Gast 
#3 | Geplaatst: 23 okt. 2003 15:58 
Meneer Honda vraagt voor deze kering niet zo heel belachelijk veer geld hoor.

Schrijver rupert
Gast 
#4 | Geplaatst: 23 okt. 2003 18:10 
Terry en Roadkill,
Bedankt voor de info !
Het onderwerp is hiermee afgesloten.

Frans,
Misschien bij te voegen in het lijstje technische gegevens ?

Groetjes,
Rupert

Schrijver Roadkill
Gast 
#5 | Geplaatst: 23 okt. 2003 19:55 
Nog effe een tip, de oude keerring wil er niet makkelijk uit, dus VOORZICHTIG met een schroevendraaier er ui wippen (niet de randen van het blok in kerven. En de nieuwe keering zal natuurlijk scheef er in willen, voorzichtig met een dop(van dopsleutel) die een beetje net zo groot is als de keering evenredig druk uitoefenen,dan zit ie er zo in!

Schrijver rupert
Gast 
#6 | Geplaatst: 23 okt. 2003 20:51 
He, ik dacht dat het enkel die van mij waren die er altijd perse scheef inwillen. Ik doe het nu ook met een dop en soms met daaronder nog een grote "rondel" die ongeveer de afmeting heeft van de keerring.
Als ze niet te duur zijn durf ik er ook soms gewoon twee te kopen. Dan ben ik zeker dar de eerste er direkt juist ingaat ! ! !

Schrijver Floris
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 23 okt. 2003 21:16 
Die seal kost ongeveer € 2,50. Vraag: moet je voor het vervangen van deze seal de carterolie aftappen of ligt het niveau onder de schakelas?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Roadkill
Gast 
#8 | Geplaatst: 24 okt. 2003 00:10 
Oh, das wel een handige opmerking, ja je olie moet er uit, want anders zou het ook niet lekken langs die keerring ;). (het is ook het laagste punt ongeveer.

Schrijver terry

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 24 okt. 2003 00:18 
Rupert, een chauffagebuis van driekwart gaat er precies over. Zoals ze hier bij ons zeggen. Heb het zo ook al gedaan. En laat onze NL vrienden ons tekstgebruik ook eens proeven.

Groeten
Terry

Schrijver rupert
Gast 
#10 | Geplaatst: 29 nov. 2003 15:35 
Nog even terugkomen op dit item : ik ben (eindelijk !) de keerring gaan kopen en niet bij Mr Honda. Heeft 2.52 Euro gekost in een gewone autowinkel.
Kan die "bourage" zoals dat bij ons in goed Vlaams noemt er echt uit zonder de tussenpot uit te bouwen ? En vooral, is er zo plaats genoeg om de nieuwe erin te duwen ? ? ?

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Afmetingen schakelas oliekeerring

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven