Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

7000

 
Schrijver DonB
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 mei 2012 21:16 
Hierbij mijn probleem. Heb sinds twee weken een cx 500 uit 81.
Doet het prima maar als ik hem echt een keer opentrek gaat die bij de 7000 raar doen en accelereert die even niet. als ik dan het gas erop houd duurt het dan even voordat hij erdoorheen trekt en weer normaal door accelereert. Net alsof die bij ongeveer 7000 een soort van doorslipt.

Wie heeft een idee wat het is? Want voor de rest is het een prima bike maar dit is echt vervelend.

Groet

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 mei 2012 22:29 
Stator probleempje? Kijk voor meer info op de zoekfunctie van dit forum.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Jaap43

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 mei 2012 23:29 
Bij een statorprobleem zou hij al bij 4500 t/min moeten nokken.

Ik denk eerder aan een carburatieprobleem. Zijn die al eens gesynchroniseerd? Kijk ook eens of je hoofdsproeiers nog goed zijn. Met de benzine van de laatste 10 jaar "slijten" sproeiers. De motor kan dan stikken doordat er teveel benzine tegelijk toegevoerd wordt. Volgens mij zit er op de linkercarburateur een soort accelaratiepomp die ook een te grote opbrengst kan hebben.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 mei 2012 07:51 
Jaap43 waar zit die accelaratiepomp eigenlijk op die carburateur
o.j.
P/S kan hem op mijn motor niet vinden misschien verloren onderweg
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 mei 2012 10:29 
Ik ben niet zo technisch, maar de z.g. acceleratiepomp komt voor op mijn Silverwing (Amerikaanse Import), zit niet op de standaard CX.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver DonB
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 mei 2012 10:50 
Maar als die teveel brandstof krijgt zou die toch helemaal verzuipen? Want als ik gas erop houd trekt die na 2 sec wel weer door. Maar gedurende die 2a3 sec accelereert die helemaal niet door.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 mei 2012 16:58 
Luchtfilter vernieuwen en de weerstanden uit de Bogie doppen halen Zie techniek wat je moet doen
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver theojansen
Gast 
#8 | Geplaatst: 15 mei 2012 18:13 
Rij je 7000 in alle versnellingen, of bedoel je in de 5e versnelling 7000 toeren. Dan rij je waarschijnlijk 140km/uur en volgas!!
Kijk op mijn plaatje en zie dat dan de hoofdsproeier waarschijnlijk de oorzaak is. Nog even een vraagje: heb je een originele uitlaat, want bij een 2 in 1 moeten er soms grotere hoofdsproeiers in.
Groet, theoj



Verwijder bestand #1

Schrijver DonB
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 15 mei 2012 20:02 
Heb net nog even rondje gereden zodat ik precies aan kon geven waar het probleem lag. Eerste paar keren dat ik hem hard opentrok en maximaal ging acceleren deed hij het prima en was er geen probleem bij de 7000 toeren. Toen ik echter een stukje langer had gereden deed ik het nog een keer en voelde dat hij het ligt deed. Hierna weer even gereden en nog een keer gedaan en het is echt in elke versnelling bij de zo. In de 3e versnelling deed hij zelf een keer heel raar. Alsof ik opeens mijn koppeling inkneep, hij maakte heel veel toeren zonder te trekken. Denk dan ook niet dat het aan lucht kan liggen aangezien hij het eerst gewoon deed. Weet een van jullie misschien nu meer.

Vind het trouwens zeer tof dat iedereen zo behulpzaam is op dit forum.

Schrijver DonB
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 15 mei 2012 20:04 
ps. heb gewoon 2 aparte uitlaten. Hele motor is orgineel

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 15 mei 2012 22:28 
Het lijkt er meer op dat je koppeling slipt. Welke olie zit er in je blok?
Staat je koppelingskabel niet te strak?
Kijk dat eens na en laat het hier even weten.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver DonB
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 16 mei 2012 10:24 
Geen idee welke olie. Heb hem net 3 weken. Wilde deze al vervangen. Welke raden jullie aan?

Schrijver theojansen
Gast 
#13 | Geplaatst: 16 mei 2012 11:26 
Aha, nu is me met je aanvullende informatie wel duidelijk: verkeerde olie of versleten koppelingskabel.
Zoals Marcel ook suggereert: doe er eens nieuwe halfsynthetische olie in en stel je koppelingskabel af. ( 10W40)
Succes , theoj

Schrijver DonB
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 16 mei 2012 20:05 
Dank jullie wel. Ik ga dit weekend aan de slag ermee. Zal het doorgeven als het is verholpen :D

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 7000

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven