Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Geen vonk

 
Schrijver stiek
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 sept. 2002 19:18 | Aangepast door: Moderator 
Goedendag cx kenners

Ik wil net mijn cx starten. de motor slaat aan en meteen weer af en ik krijg hem niet meer gestart. Ik heb even gekeken en de bougies vonken aan beide kanten niet meer. waar kan dit aan liggen en hoe kan ik dit controleren of het hier ook daadwerkelijk aan ligt?

Niek

Schrijver wasbeer
Gast 
#2 | Geplaatst: 12 sept. 2002 12:12 
stiek
dag zenne,

ik ben nu ook geen grote cx kenner, heb er zelf wel één en ik pruts er graag aan.
ik heb eens gehad dat gewoon mijn batterij plat was, kijk eens of er nog genoeg water in u batterij zit?mss kan het daar aan liggen, werkt u startmotor nog?

bart

Schrijver stiek
Gast 
#3 | Geplaatst: 12 sept. 2002 16:58 
Ja men startmotor draait nog gewoon dus de accu kan het niet zijn. Ik krijg gewoon helemaal geen vonk bij beide cilinders. Ik heb van anderen gehoord dat de cdi bij deze type's het nogal eens af laat weten. zou dit hier ook het geval kunnen zijn en heeft er iemand nog een goeie gebruikte cdi liggen tegen een redelijke prijs?

mvg Niek

Schrijver daro
Gast 
#4 | Geplaatst: 25 mei 2006 20:00 
hoe is dit afgelopen?????
de mijne vonkt n.l. ook niet
groetjes daro

Schrijver edward
Gast 
#5 | Geplaatst: 29 mei 2006 08:25 
Er is recent nog een paar keer gepost op het prikbord over startproblemen. Kijk maar even na bij alles wat met startproblemen te maken heeft.

Bij het ontbreken van een vonk heb ikgrosso modo twee oorzaken voorbij zien komen:
- CDI kapot (testen door een werkende CDI te gebruiken)
- weerstanden in de boegiedoppen kapot/verrot/geoxideerd.

Ik heb er weinig verstand van, maar als beide bougies niet vonken lijkt mij oxidatie in beide weerstanden wel erg toevallig. Een kapotte CDI ligt dus voor de hand. En inderdaad, de CDI begint zo langzamerhand een kwetsbaar onderdeel van een CX te worden (en nieuw flink prijzig).

Succes,
Edward

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Geen vonk

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven