Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

koppeling

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver ArjanKleppe
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 juni 2012 19:13 
goedenavond,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Arjan, 23 jaar oud en student, werktuigbouwkunde in Enschede. Sinds december heb ik een CX500B met een rickman polaris kuip. Een mooie motor die mij erg goed bevalt!

Vandaag kwam ik erachter dat mijn koppelingsveren aan vervanging toe zijn, ook heb koppelingslager is versleten.

Nu wil ik de koppelingsplaten ook inspecteren, daar heb ik echter speciaal gereedschap voor nodig. Hebben jullie tips/ervaringen om de borgmoer los te halen zonder speciaal gereedschap?

Hebben jullie ook een goed adres om CX500 onderdelen te kopen?
Via ebay vond ik zgn. EBC koppelingsveren, weten jullie wat het verschil met "gewone veren is? Welke heeft de voorkeur?

m.v.g. Arjan

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 9 juni 2012 22:26 
Even een vraagje: heb je soms synthetische olie gebruikt? Dan lijkt het net of je koppeling aan nieuwe platen toe is.
Theoj

Schrijver Teto

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 juni 2012 10:01 | Aangepast door: Teto 
Koppelingsveren heb ik nog nooit vervangen bij een CX.
De EBC veren zijn 10% sterker zeggen ze.
Ik heb ze wel in m'n VTR zitten omdat ik daar wel nieuwe koppelingsplaten in heb gedaan.
Het kan inderdaad aan verkeerde olie liggen maar daar is al veel over geschreven op dit forum.
Ik heb hier nog wel een complete koppeling liggen.
De borgmoer maak ik altijd los en vast met een dikke schroevendraaier en een hamer.
De koppelingsplaten kan je gewoon inspecteren met je bril op.

teto@hondacx500.com
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver ArjanKleppe
Gast 
#4 | Geplaatst: 10 juni 2012 12:31 
Ik heb een tijdje met auto olie rondgereden, toen begon de koppeling erg te slippen. Daarna heb ik er het volgende ingegooid: