Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

kettingspanner ?

 
Schrijver Cis
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 juni 2012 16:30 
beste cx 500 liefhebbers

ik heb vandaag mijn kleppen afsgesteld nu lees ik dat er normaal ook een boutje moet zitten die je moet losdraaien om zodat de kettingspanner van de nokkenasketting deze terug kan aanspannen
nu ik heb er geen ? hoe komt dit

ik dacht dat ik een cx500 C had maar mss zit er een ander blok onder ?

wie kan mij hier mee helpen
dank u

mvg cis

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 juni 2012 17:38 
Beste Cis,

Bij een CX500C kan er fabriek af ook GL500 blok gemonteerd zijn. In dat geval is het blok gelijk aan de CX500E en latere GL500 blokken. Dan zit er een automaat spanner in.
Dan hoef je niets te stellen.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Cis
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 juni 2012 19:45 
A zo
idd latere GL 500 blokken want heb hier een GL 500 blok liggen die uit een silverwing komt en deze heeft wel een bout om os te zetten .

merci voor de reactie

grtz cis

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 juni 2012 01:37 
En dan heeft het blok OOK transistorontsteking (dus geen CDI kastje bovenin tussen de framebuizen) , maar 2 kleine grijze blokjes.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver ariekneef
Gast 
#5 | Geplaatst: 23 juni 2012 14:07 
Enige tijd geleden de nokkenas ketting vervangen met de ketting geleiders. (met dank aan Marco voor de tips). Blok heeft nog nooit, sinds ik hem heb dan, zo rustig stationair gelopen en zo snel gestart. Kon nooit harder dan ca 120. Na revisie heb ik het gas bij 160 maar weer dicht gedaan want het ding was zo enthousiast en wilde nog harder (hihi). Alleen . . . . . soms houdt hij opeens in bij accelereren. Zou dat de stator of cdi kunnen zijn?
O ja, dat ene druppeltje olie, uit het asje van het schakelpookje dat is nu ook weg. Maar dat vind ik weer NIET erg.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 kettingspanner ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven