Hallo Bert,
da's raar ? Voor de zekerheid eens een sensortje hier gemeten, koud (nou ja, ca.20 graden) iets van 460 Ohm, onder de hete kraan (ca 70 graden?) naar zo'n beetje 130 Ohm (verder te heet voor m'n vingers) dus de waarden die je opgeeft lijken wel te kloppen.
Metertje zelf is een soort bi-metaaltje, die dingen gaan normaal niet kapot, althans dat heb ik nog nooit gezien.
Gaat de meter direct de hoek in of pas als de motor warm wordt? Hij wordt toch niet echt zo heet neem ik aan?
Kan je het "oude" metertje er nog eens aanhangen om te vergelijken? In een C tellerset kan je de "oude" zetten met de oude temp meter?
groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben
o ja, donateur ca.2006-2025 💰