Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

pech onderweg

 
Schrijver jorgen
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 okt. 2003 10:06 
Gisteren plots voorgevallen:
Tijdens het rijden gaat de motor plots op 1 cilinder lopen. Na +/- 1.5 km valt hij compleet uit.
Eerste idee was zonder benzine, maar dat bleek niet het geval te zijn. Bij aflaten van de carburator kwam er benzine uit.
Wat kan de oorzaak hiervan zijn?
Verder nog niets kunnen controleren daar hij nu ergens anders gestald staat.

Alvast bedankt voor de suggesties.

Jörgen

Schrijver Roadkill
Gast 
#2 | Geplaatst: 27 okt. 2003 11:55 | Aangepast door: Roadkill 
Heb ik ook gehad, het kan een aantal oorzaken hebben, zowel appart als tegelijk:
1)luchtregel membraam op de zijkant van de carbs (was bij mij eentja van doorgesleten)
2)vuil in de carbs(samen met bovenstaande ook bij mij gebeurt)
3)stationair naalden niet goed(bij mij waren ze er zelfs uit getrild!!!)

Oplossing: carbs demonteren en heeeeel goed schoonmaken.

Dit was bij mij het geval, het kan natuurlijk zijn dat er nog andere oorzaken zijn, zoals je bougie/kabels en misschien wel de bobine's of heel je cdi-box (ontsteking), kijk ook eens onder het zadel of alle connectors goed vast zitten en niet verroest zijn.

Om te checken of er wel benzine in je cilinder komt kun je de startmotor een paar keer rond laten gaan en dan eens kijken of de bougie nat is

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 okt. 2003 12:51 
Jurgen,

misschien een beetje een domme vraag, ...... maar heb je uiteindelijk niet per ongeluk de kill-schakelaar omgezet? Of maakt die schakelaar sluiting?

Hans (gelukkig schijnen domme vragen niet te bestaan, alleen maar domme antwoorden)

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver rupert
Gast 
#4 | Geplaatst: 28 okt. 2003 17:58 
Branden de lampjes op het dashbord nog als je het kontakt aanzet ? Ik heb hetzelfde voorgehad : een tijdje sputteren en dan nik meer, ook geen licht meer op het dashbord. Na wat oeken was de hoofdzekering (30 A) volledig verpulverd van ouderdom. Met de ekering van de autoradio heb ik de boel weer aan de praat gekregen om thuis te raken.
Succes !

Schrijver rupert
Gast 
#5 | Geplaatst: 28 okt. 2003 17:59 
Oei, de "Z" van mijn klavier is precies kapot . . .

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 pech onderweg

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven