Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

toerentellerkabel

 
Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 juli 2012 14:44 | Aangepast door: danielstrouven 
Heb ik net vernieuwd. In vele "oude" topics wordt verwezen naar een stukje onder de rubriek Techniek, maar dat vond ik niet terug. Ook nog even gekeken naar het verhaal van Hansv en dan zelf aan de slag.
En wat blijkt, op 10 minuten klaar. Eerst zadel en tank eraf. Langs rechtsopzij boven kleppendeksel naar binnen kijken met zaklamp, daar is dat schroefje. (Dus van beneden naar boven kijken eigenlijk) Lange kruisschroevendraaier met magnetische kop erbij gehaald, draaien en eruit. Bij de nieuwe kabel inwendige draad eruitgenomen, ingevet en teruggestoken. Deze gemonteerd, ander uiteinde op de klok geschroefd en klaar. Tank en zadel terug, en alles werkt prima.
Gelukkig maar met plus dertig graden Celcius, anders was het niet goed gekomen.
En nu weer rijden...
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Teto

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 juli 2012 16:24 
Beter direct een mooi inbusboutje er in doen....
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver toto

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 juli 2012 20:57 
RVSje
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver Teto

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 juli 2012 21:08 
RVS gaat weer reageren met het aluminium
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 juli 2012 23:08 
Heb gewoon eenzelfde nieuw schroefje erin gezet, met een likje kopervet op de draad en volgens het principe "vast is vast". Volgens mij is het weer goed voor de volgende dertig jaar.
Ik wil alleen maar even laten weten dat het met het juiste gerief een fluitje van een cent is, zonder alteveel te moeten demonteren.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver beinhart

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 28 juli 2012 07:19 
toerenteller hoeft voor mij niet te werken, reed jaren zonder rond en sinds de verbouwing, ander blok en ouwe blok weer teug, is er ook meteen een toerentellerkabel vervangen. maar sinds die erop zit wil de toerenteller niet serieus doen, de wijzer zwabbert maar een beetje heen en weer bij sommige toeren, erg irritant.

groetjes werner (ga er maar een sticker overheen plakken denk ik?)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 toerentellerkabel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven