Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

stationaire problemen

 
Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 okt. 2003 01:04 
hoi cx ers ik heb een cx 500 c en heb een probleem met het stationair draaien hij valt namelijk soms gewoon stil de bougie en bougiekoppen zijn al verniewd elecktronisch is hij tip top en heb hem helemaal laten uitmeten in de garage en de garagist vond niets kunnen jullie mij helpen??

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 okt. 2003 09:59 
Kun je iets meer vertellen, bv:
- heeft je CX een paar maanden stilgestaan?
- valt de motor in een klap stil of zakt het toerental langzaam weg?
- gebeurt het stilvallen bij koude en/of warme motor?

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 28 okt. 2003 21:22 
Vroeger toen ik nog 4 takt brommer reed had ik dat stationair probleem altijd als de compressie niet goed was. (kleppen was dat dan meestal)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 okt. 2003 21:46 
Ik denk in eerste instantie aan defecte (gescheurde / uitgedroogde)luchtafsluitmembranen uit de carbs, met name als het stilvallen geschiedt bijv. bij het stoppen voor een stoplicht. Die dingen zitten achter die kleine ronde dekseltjes aan de linkerzijkant van elke carb.
Ook een zeer vervuild luchtfilter kan dergelijke symptomen veroorzaken.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Roadkill
Gast 
#5 | Geplaatst: 29 okt. 2003 11:51 
Dat van die luchtmembramen was bij mij ook het geval, ik had dezelfde symptomen als bovenaan beschreven, het probleem is dat die uitgedroogde/vergane rubbertjes in heeeeele kleine stukjes in je carb eindigen, dus als dat het is moet je voor de zekereheid eigenlijk je carbs schoonmaken. Kijk ook eens naar je stationair schroeven, als die te ver uitgedraaid staan krijg je dat ook, maar dan start hij ook niet lekker.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 okt. 2003 21:00 
net gelezen op de link in england daar doen ze twee-tak olie bij de benzine om uitdroging van rubbers
te vookomen en tevens voor smering van onderdelen van carburateur
de verhouding is 100 cc op 40 ltr benzine [het lijkt wel bovensmering maar die is minder vet] deze verhouding wordt in de race veel gebruikt, ga het uit proberen ik heb nog 1 1tr van mijn sparta met
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 okt. 2003 21:02 
sorry moet 10 cc zijn anders rij je met een twee takt motor
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Anoniem
Gast 
#8 | Geplaatst: 2 nov. 2003 20:44 
Hehe, en dan maar denken dat je blok versleten is door die blouwe walmen. Er is ook rookloze tweetakt olie te verkrijgen. Die doe ik in mijn suzuki A100 van 71 en geen spiertje rook te bespeuren.
Groetjes

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 stationaire problemen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 4
Members - 1 [ Paulmz ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven