Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Blok demonteren honda cx 650 e

 
 
Pagina  Pagina 1 van 4:  1  2  3  4  Volgende »

Schrijver CX 650 e driver
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 aug. 2012 19:52 
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum.
Ik rij al een tijdje een cx 650 e.

EEn tijdje terug had ik last van een lege accu.

Ik ben toen niet gaan meten en heb een nieuwe accu gekocht.
Na een paar keer starten werd de nieuwe accu al snel slecht.

Ben toen naar een motorzaak gereden om de boel te laten doormeten.
Al snel bleek dat de dynamo geen spanning meer gaf en kapot was.

Heb nu zelf al de motor zo goed als kaal gemaakt alle stroomkabels en slangen + radiator gedemonteerd.

Nu is mijn vraag hoe het zit met het cardan gedeelte wat het blok in loopt van de 650 e en of het mogelijk is om het blok eruit te tillen.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Vriendelijke groet
cx 650 e driver

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 aug. 2012 20:16 
Ja hoor, dat kan allemaal. Schuif de rubber mof tussen blok en cardan naar achter, schroefje dat cardan borgt op aandrijfas los maken en er uit halen. Je kan nu het blok naar voren schuiven.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 aug. 2012 20:27 | Aangepast door: kuipwillem 
Hallo cx Driver.Het is altijd makkelijk als je je woonplaats vermeld ,ik heb bijvoorbeeld wat specialgereedschap om het blok te demonteren ,en misschien woon je wel om de hoek en kan je het lenen.Ook anderen die in de buurt wonen kunnen je dan misschien helpen . Gr Wim( uit Rotterdam.)

Schrijver CX 650 e driver
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 aug. 2012 22:04 
Hallo,

bedankt voor jullie reakties.

Ik wilde een steun lassen in de vorm van een kubus die de achterkant en de voorkant van het blok ondersteunt.

Deze op preciese hoogte maken als de motor op de middenbok staat.

zodat wanneer ik de ophangpunten van het blok heb kosgedraaid(neem aan eerst de bouten die door en door lopen en dan die enkel het blok ingaan losdraaien) en de cardanas borging los heb zo de steun met het blok naar voren kan trekken. of valt het motorblok er ook alleen uit te tillen.

alvast bedankt voor de reakties

groetjes
cx driver

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 aug. 2012 22:15 | Aangepast door: Hansv 
Een oud en beproeft systeem is alles door een ander te laten uitzoeken, en dat dan schaamteloos te kopieren.

Lees HIER het verhaal van het CX-FLONDJE een kopie van een kopie van een wijziging van een ..... nou ja, je begrijpt de bedoeling.

Harmony,
Hans.
( die het erg makkelijk vond om hiermee het blok onder zijn CX vandaan te halen )

Flondje
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver CX 650 e driver
Gast 
#6 | Geplaatst: 6 aug. 2012 22:16 
hallo, frans

Ik heb nog gekeken en het rubber van de cardanas naar achter geschoven.

Nu neem ik aan dat de verdikking los te draaien is met een waterpomptang.

Of zit ik er nu helemaal naast?

groetjes

Schrijver CX 650 e driver
Gast 
#7 | Geplaatst: 6 aug. 2012 22:20 
Hallo, Hans

ik begrijp wel wat je bedoelt maar alleen de link opent niet.

Groetjes

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 6 aug. 2012 22:22 | Aangepast door: kuipwillem 
Tillen is wat zwaar ,ik heb een karretje kan je aan het blok vast maken (net zoiets als Hans ) dan rij je hem er zo onder uit .Maar ja ------ of woon je in Zuid-Afrika.Gr Wim

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 6 aug. 2012 22:28 
Waterpomptang ??

Ik heb slechts een simpele CX500, en daar zit de cardanas vast aan de uitgaande as met een borgboutje. Door het borgboutje los te halen is het dan mogelijk om de cardanas naar achteren te schuiven, waardoor de scheiding tussen blok en achterwiel een feit is.

Niks geen waterpomptang......

Of is dat bij een CX 650 anders? Nee toch ......

Harmony,
Hans.
( die theoretisch geen waterpomptang nodig heeft bij het sleutelen aan een CX )

PS Link is aangepast.....
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 6 aug. 2012 22:30 
Als ik mij niet vergis zit de kruiskoppeling over de uitgaande as van het blok geschoven. Dit wordt op zijn plaats gehouden mede door een veer op de cardan. Bij een vier boute cardanklok. Bij een cx500z zit er een bout door de kruiskoppeling. Als het blok los is kun je het iets naar voren trekken en met een wig/schroevendraaier/stuk hout de kruiskoppeling terug duwen van het blok af.
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 6 aug. 2012 22:38 
Cosmar heeft gelijk, die heb je ook nog. Dus met de mof naar achter even aan het wiel draaien. Zie een boutkop langs komen die losmaken en uitnemen, zo niet gewoon blok naar voren er uit schuiven. Doe je het verkeerd nog niets aan de hand, dan gaat het blok gewoon niet verder, kom je vanzelf achter !

Overigens staat er bij een links een verwijzing naar een 650 manual als je die nog niet gezien hebt.

succes, Frans

(en ja, ik heb ook zo'n soort karretje als HansV !)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 6 aug. 2012 22:48 | Aangepast door: Hansv 
Ik heb het even nagelezen, uit het Grote Boek van Peters.
"Reparatie en onderhoud aan alle types CX/GL500&650 V-Twins tot 1986"
Uit hoofdstuk 1, sub 5 "Het uitbouwen van de motor" punt 17:

17.Schuif de rubberhoes, die om de cardanas zit, opzij. Behalve bij de CX650 E, CX650 C en GL650 D2-E modellen moet de klembout losgedraaid worden om de uitgaande as van de bak los te maken.

Harmony,
Hans.
( die vaak iets naleest, want ik weet ook niet alles )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver sieds

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 6 aug. 2012 22:57 
Ik heb nog een Honda werkplaatshandboek voor de 650C vol met tekeningen en foto's om het blok er uit te halen en te demonteren als je de dynamo wilt vervangen.

Laat maar horen
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver CX 650 e driver
Gast 
#14 | Geplaatst: 6 aug. 2012 23:14 
Hallo,

bedankt voor de tips.

Ga morgen even naar de cardanas kijken op het gemak.

verder heb ik nog een platokar van de mediamarkt staan (lang verhaal) en een paar goede planken na constructie gemaakt te hebben monteer ik het op de platokaar deze is in de brede weg 44cm.

neem aan dat het blok erop kan blijven staan. zodat ik de koppelingskabel kan laten zitten.

Kan de koppelingskabel ervan onder uitgehaald worden (wat ik zie is die onderaan geklonken en zal ik hem moeten vrij maken bij het handvat.

groetjes

cx driver

Schrijver CX 650 e driver
Gast 
#15 | Geplaatst: 6 aug. 2012 23:23 
hallo, Hansv

waar moet die klembout plaats vinden dan of moet ik de vier bouten van de cardanklok losdraaien?

Groetjes

Pagina  Pagina 1 van 4:  1  2  3  4  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Blok demonteren honda cx 650 e

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven