Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Startmotor

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver terry

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 okt. 2003 23:05 
Vrienden,het begint nu al snel donker te worden en het is precies vlugger tijd om aan een tweede cx te knutselen. het volgende nu : startrelais klikt aan;maar gemonteerd in het blok geeft het geen kik. Haal je de startmotor eruit dan draait die wel soepel. Dopsleutel in het blok vooraan het gat;en de kleppen gaan mooi op en neer;dus volgens mij zit die niet vast. Wie heeft tips of suggesties ?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 okt. 2003 23:26 
Beste Terry,

- is de accu wel goed?
- koolborstels vuil/versleten?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver terry

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 okt. 2003 23:38 
Hoi Floris,batterij is in orde en volledig opgeladen. Startmotor moet ik nog uit elkaar halen en kuisen.
Bij belasting draait hij dus niet (als hij in het blok zit)
Bedankt

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 29 okt. 2003 00:17 
Hallo Terry, draait je startmotor als hij uit het blok is wel op de accu, of alleen met de hand?
Staat er niet per ongeluk een versnelling ingeschakeld? Of zit er een beveiliging op die voorkomt dat je kan starten met de jiffy uitgeklapt?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Roadkill
Gast 
#5 | Geplaatst: 29 okt. 2003 11:49 
Of is de schakelaar/draad van de startblokering bij ingeschakelde versnelling los? (ik heb geen idee waar dat ding zit, maar ik denk dat het dezelfde schakelaar is als die het groene 'neuttral' lampje aan zet)

Schrijver terry

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 okt. 2003 12:07 
Heren, nog even op een rijtje :
- staat in Neutraal (lampje brandt en achterwiel is vrij te bewegen)
- duidelijke klik van het relais
- motorfiets staat op middenbok
- zijstandaard is ingeklapt
- neem je de startmotor uit het blok dan draait deze direct na een druk op de startknop.
Alvast bedankt

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 29 okt. 2003 13:41 
Hallo Terry, Ik kwam deze discussie tegen op het internet;motor-forum.nl
En bij wat verder zoeken kwam ik soortgelijke verhalen tegen die meestal "slechte massa"als oorzaak hadden. Waarschijnlijk moet je het toch daar zoeken. Heb je al geprobeerd om met een andere startmotor je knutselproject aan de gang te krijgen? (of met de bewuste startmotor een ander blok aan de gang getracht te krijgen)
Ik ben benieuwd wat het nou is. Succes ermee. Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver roothaj
Gast 
#8 | Geplaatst: 29 okt. 2003 14:24 
Startie ie al??

We zijn bijna verhuisd, Terry. Komend weekend bel ik je even.

Groeten jan van Wilma

Schrijver Roadkill
Gast 
#9 | Geplaatst: 29 okt. 2003 15:56 
Ik denk dat MAST op de goede weg zit met een massa probleem (als alle andere dingen het wel doen), als de weerstand te hoog is zal de startmotor niet rondgaan omdat die belast veeeeel meers stroom nodig heeft dan onbelast. Anders eens de koolborstels bekijken, als die maar net lang genoeg zijn dan kan het daar ook aan liggen.

Schrijver rupert
Gast 
#10 | Geplaatst: 29 okt. 2003 17:43 | Aangepast door: rupert 
Terry,
Zet tussen de + aansluiting en de massa van de startmotor eens een lamp 12V 45W (koplamp van een auto) en start dan nog eens.
Veel licht => startmotor
slap licht => slechte massa aansluiting

Succes ermee !

PS lees af en toe eens je mail aub

Schrijver udent

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 29 okt. 2003 22:12 
heb je de startmotor al rechtstreeks van accu + voorzien? , dit sluit uit dat het startrelais niet voldoende doorverbindt.ook een massa klem op de startmotor zetten en ergens op frame om zeker te zijn van massa.

groeten , theo
theo cx ds

Schrijver Ray
Gast 
#12 | Geplaatst: 29 okt. 2003 22:14 
Ik had vroeger eens een Kadettje (tja, sorry iedereen doet wel eens domme dingen, toch, mabel?) en ook daar had ik een onwillige startmotor. Na een tik met een hockeystick ded ie het wel, en ook na demontage leek hij het te doen. Door versleten koolborstels in een bepaalde stand of zonder flinke tik van buitenaf deed ie het gewoon niet. Startmoterke gekuist en koolbortels vervanegen en toen was het OK. Al ik dit zo hoor van onze Ter, zo het dus ook gewoon iets mechanisch kunnen zijn.
Groeten
Ray (die vindt dat Startnie zijn naam weer eens eer aan doet...)

Schrijver terry

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 29 okt. 2003 23:19 
Aan Rupert, als je de mail van de CDI box bedoelt;antwoord is gegeven...
en nu ga ik eens zoeken naar een lamp Rupert.
Groeten
Terry

Aan Ray : ben al 2 dagen met de fiets door de vrieskou. 15Km enkel doet die Startnie nu elke ochtend.
Ga direct nog eens iets vragen ... kijken wat dat geeft

Schrijver terry

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 2 nov. 2003 18:21 
Startmotor vervolg ...
Startmotor gereinigd en doet het prima op mijn motor (en hij start)
Als ik kloksgewijs draai op de bout via het inspectiegat vooraan gaat dit heel soepel. Tegenuurwerkzin (of mag dit niet ?) heeeel moeilijk.
Het tandwiel waar de starter op inpikt in het blok kan ik niet bewegen (met de vinger in het gat naar links;wat bij mijn kapot blok wel gaat) Zit het blok vast ? of is hier iets aan te doen. Starter krijgt dus het ganse boeltje niet rond omdat het ergens vastzit. Dank bij voorbaat

Schrijver Hans

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 2 nov. 2003 18:58 
Dus Terry,

het achterste motordeksel demonteren en kijken waar de oorzaak zit.
Wat ik vreemd vind is dat je op de krukasbout aan de voorzijde de krukas rechtsom soepel kunt ronddraaien (linksom draaien mag eigenlijk niet), terwijl je op het startertandwiel geen beweging in het geheel krijgt.
Dus controle door demontage (en dan net zo lang doorgaan tot je de oorzaak hebt gevonden) lijkt mij de aangewezen weg.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Startmotor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Jaime Pescador ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven