Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Startmotor

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver terry

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 9 nov. 2003 16:26 
Vervolg : achterste deksel verwijderd en ik kwam tot de vaststelling dat de vorige eigenaar(s) geen pakking hadden gedemonteerd. Het was al verdacht omdat de bouten er heel moeilijk uitgingen en precies omhuld waren met lijm ? Het vertragingstandwiel samen met as verwijderd; terug gemonteerd en zonder achterdeksel kun je dit vlot draaien naar links. Als je het deskel terug monteerd (bij gebrek aan nieuwe pakking dus even zonder) en de bouten vastzet is er geen beweging meer in het tandwiel te krijgen. De bouten aan de zijde van de startmotor een halve slag uitdraaien en het verloopt zoals het moet. Volgens mijn bescheiden mening wordt dus door de pakking rondom (hoe klein ook) die spanning toch ergens opgevangen. Zowel de vloeibare pakking die gebruikt is voor het achterdeksel en ook de waterpomp is hier en daar wel ingelopen;dus nog even werk aan de winkel. Maar nu draait het geheel toch al. Ben ik op de juiste weg en wie heeft er nog tips voor ik de boel monteer en nu MET pakking.
Groeten
Terry

Schrijver Floris
Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 9 nov. 2003 17:10 
Terry, als ik 't goed begrepen heb is nu ook het schoeprad van de waterpomp eraf (anders zou je achterdeksel niet loskunnen). Als je de schoep weer monteert, dan moet de onderliggende koperen ring vernieuwd worden. Het onderdeelnummer is 90441-706-000. En wees voorzichtig met het aandraaien van de borgmoer van de schoep. Weet je het juiste aanhaalmoment?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver terry

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 9 nov. 2003 17:41 
Floris,
aantrekkoppel voor borgmoer : 0.8 - 1.2 kg.m
Staat vermeld in het handboek (of CD)
Nu alles nog eens grondig reinigen en onderdelen bestellen. Nog een vraagje ? Wie heeft ervaring met pakkingsets bij Polo en wat is de inhoud ervan ?? dan kan ik alvast een lijstje maken wat ik dan nog nodig heb.
De winter is nog niet voorbij dus ik heb nog wel tijd ... en mijn cx die doet het nog altijd.

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Startmotor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven