Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Diameter remzuigers cx500A

 
Schrijver Arjan Beumer
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 okt. 2012 21:00 
Wie weet de exacte diameter van de remzuigers voor een '79 CX A. Ik vraag dit omdat ik RVS zuigers heb besteld bij Wemoto, diameter 38mm. Deze zuigers hebben echter meer ruimte in de remklauw. Het is minimaal maar de orginele past maar net en de rvs valt er bijna in. (zonder rubber ring). Ik twijfel nu of er er met de RVS zuiger een goede afsluiting zal ontstaan. Misschien iemand die ervaring heeft met de RVS Wemoto remzuigers.
Groet Arjan.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 okt. 2012 23:44 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Er is een kans, dat het aan de buitenkant van de rem staat. In de onderdelencatalogus staat alleen het bestelnummer: 45107-410-006.

Gr. Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver theojansen
Gast 
#3 | Geplaatst: 3 okt. 2012 12:29 | Aangepast door: theojansen 
Arjan: Vreemd dat ze niet ''passen''.
Volgens het CX-boek zouden ze 38,098mm ,minimaal, moeten zijn.
Ik heb persoonlijk geen ervaring met RVS zuigers van Wemoto.
Kan je een duidelijk verschil meten met de ''orginele''?
Het is natuurlijk wel zo dat wanneer je alles schoongemaakt hebt dat dan nieuwe zuigers zonder nieuw rubber er redelijk makkelijk in moeten passen. (maat v/d boring in de klauw is 38,230tot 38,180mm)
Groet, theoj
P.S. ik ga er even vanuit dat je het om je eigen rode CX hebt. Een uit amerika heeft 42mm remklauw, enkele!

Schrijver Arjan Beumer
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 okt. 2012 21:31 
Er wordt inderdaad op de remklauw aangegeven 38 en 35. (Diameter hoogte). De werkelijk waarde ligt, zoals Theo al aangaf iets preciezer. Ik zal ze eens nameten als ik mijn schuifmaat heb teruggevonden. . Als de Wemoto's 38 mm zijn verklaart dat meteen het verschil. Vooralsnog lijkt de montage met rubber ring wel goed.
Nog een vraag: heeft er iemand ervaring met een 14 mm hoofdremcilinder in plaats van de standaard 5/8 boring. Enkelzuiger 2 remschijven

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Diameter remzuigers cx500A

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven