Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

1 of 2 veren in CX500 voorvork.

 
Schrijver Arjan Beumer
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 okt. 2012 14:30 | Aangepast door: Arjan Beumer 
Ik heb in mijn CX500A in 1997 WP voorveren laten plaatsen...hij is daarna misschien iets beter gaan sturen maar vond het verschil minimaal....ik ben nu de voorvork zelf aan het servicen en wat zie ik...ze hebben maar 1 veer gemonteerd. Wel een WP, er staat WP97 op 51 cm lang??!! Verkeerde veer voor van een GL?
Kleine veer vergeten?? Of geniale update??
Waarom gebruikt Honda 2 veren in serie? Dan wordt de veerspanning toch juist minder? Ik heb wel eens gelezen dat sommige CX rijders de kleine veer weg laten en een bus van 2,5 inch monteren om zodoende met 1 veer te kunnen rijden en weggedrag te verbeteren.

Schrijver Arjan Beumer
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 okt. 2012 14:36 
Ik heb het verhaal van 2 naar 1 veer weer gevonden. Deze man kan de theorie ook onderbouwen.

http://cx500forum.com/index.php?/topic/12848-1978-cx-fork-spring-rates/

Schrijver Arjan Beumer
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 okt. 2012 16:14 
Ik heb misschien een antwoord op mijn eigen vraag....de 2e veer verminderd de veer spanning maar verhoogt wel de demping (terug uitveren) zodat een enkele veer niet te veel gaat stuiteren. De olie doet de rest om de rebound te controleren....of zit ik er naast?

Schrijver theojansen
Gast 
#4 | Geplaatst: 10 okt. 2012 18:41 
tsja, ik heb het verhaal in jouw link gelezen.
Je zou ook een op onze site bij 'techniek ' kunnen lezen hoe Marco de vering onder handen neemt.
Gebruik op 'prikbord' ook eens de zoekfunktie: 'voorvering'! Daar wordt ook heel wat gezegd over het verbeteren van de vering.
Succes met je voorvork-revisie.
Groet, theoj

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 1 of 2 veren in CX500 voorvork.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven