Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

remschijven afdraaien

 
Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 nov. 2003 23:29 
De remschijven van een auto kunnen worden afgedraaid (gladgemaakt) als er teveel groeven inzitten. Kan dit ook met de schijven van een CX/GL? Op Internet kan ik weinig vinden over het afdraaien van motor-remschijven.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 5 nov. 2003 00:16 | Aangepast door: MAST 
Hallo Floris,
Ik kwam een verhaal tegen van iemand met een KLE (KAWAZAKI?) Ik zal een stukje tekst hier kopieren:
"In tegenstelling tot autoschijven kun je motorschijven niet afdraaien, heeft met het materiaal te maken. Je kunt ze echter wel slijpen. en in Vorden zit zo'n meneer, Arfman slijptechniek, hij slijpt alle mogelijke schijven en de kosten zijn vanaf 70 gulden. .
Een meneer maakte schijven op maat, als ik de oude schijf opstuurde kreeg ik binnen 3 weken een imitatie terug voor 350 gulden. Klink alweer beter dan 560, en het liet er zich naar uitzien dat dit mijn enige alternatief was.
Die meneer die remschijven namaakt is:
Roukama Motorcycle parts
Industrieweg 6
Wormerveer (Zaanstad)
075-6400370
Jos KLE Steur "
Bron:
Origineel KLE remschijfverhaal.
Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver jerrimy
Gast 
#3 | Geplaatst: 5 nov. 2003 10:24 
Ik denk zelf dat de cx schiven wel af te draaien zijn, omdat het geen geventileerde schijven zijn. Maar ik zou lekker een paar gebruikte zoeken die heeft vast wel iemand liggen !!!

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 nov. 2003 10:36 
De kosten van nieuwe autoremschijven zijn vaak zodanig (laag) dat afdraaien helemaal niet lonend is.
Voor wat betreft de CX geldt dat het remvermogen (m.n. van de voorremmen) ook nieuw best wel wat te wensen overlaat. Ik denk dat afdraaien dan ook geen fundamentele verbetering brengt, waar nog bij komt dat met dunnere schijven de wamteafvoer afneemt en dat betekent dat bij langdurig/veelvuldig remmen naast het afnemen van het remvermogen de schijven ook wel eens zouden kunnen kromtrekken of zelfs scheuren.

Floris, een paar goede gebruikte schijven zijn altijd nog goedkoper dan welke remedie ook.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 remschijven afdraaien

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven