Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

motor heftafel

 
Schrijver PIRANHA
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 okt. 2012 09:59 
Vraag voor de experten onder jullie.

Is deze motor heftafel geschikt voor de CX?

http://www.rad.eu/nl/x5/motorlift/f/10528/p/1/v/l

Graag de pro en de cons.

mvg

Edgard

Schrijver sieds

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 okt. 2012 10:35 | Aangepast door: sieds 
Mijn mening: voor een CX niet echt geschikt.
De CX heeft niet een frame aan de onderkant zoals bv een Harley of Dragstar.
Bovendien zit dat pompgedeelte je ook nog in de weg.
Een heftafel is gewoon handiger, de motor komt 80 cm omhoog, maar is groot en staat dan ook weer in de weg maar in verhouding niet zo veel duurder (329,-)
Meest handige dan blijft volgens mij een kleine mini motorlift voor 49,- Kun je de voor of achterkant mee liften.


www.hbm-machines.com
zie motor/ heftafels
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver beinhart

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 25 okt. 2012 11:04 
sieds,

met die van hem kan je wel de hele motor optillen en verrijden. als je het motorblok er niet onderuit hoeft te halen kan die wel gewoon gebruikt worden.

groetjes werner (zelf nog geen heftafel)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver theojansen
Gast 
#4 | Geplaatst: 25 okt. 2012 11:21 
Edgard, ik ben het met Sieds eens: niet geschikt voor een CX. Alles zit in de weg, zoals uitlaten, balanspot. Het enige ''vaste'' van een CX is het blok, als je daaronder gaat heffen is de motor niet in balans!! Ik heb zo'n ding in de garage gehad, het enige wat ik er mee gedaan heb is het blok van een goldwing gelift.
Theoj

Schrijver PIRANHA
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 okt. 2012 12:36 
Iedereen bedankt voor de nuttige info.

Wat kan je dan aanraden?

Om op een confortabele manier te sleutelen,poetsen,wiel uithalen e.a.

mvg

Edgard

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 25 okt. 2012 12:42 | Aangepast door: MAST 
Als je het geld ervoor hebt, en de ruimte, is DIT misschien een betere oplossing?
En nog beter is DE VOLGENDE, want die is wat langer, maar dan natuurlijk ook wat duurder.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver sieds

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 25 okt. 2012 12:44 | Aangepast door: sieds 
Die vraag is boven al beantwoord:
een minilift, gewoon handig en klein voor poetsen en sleutelen en wiel uithalen.
Ook kun je hier een motorblok mee optillen voor de- en monteren.

Bij een motorhefbrug heb je deze minilift nml ook nog nodig.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver PIRANHA
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 25 okt. 2012 12:57 
Ok het wordt dus kiezen tussen de optie van sieds (een kleine mini motorlift voor 49) of die van MAST.(grote heftafel 249 euro)

Ik ga er nog eens over nadenken.

Bedankt.

mvg

Edgard

Schrijver sieds

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 25 okt. 2012 14:23 | Aangepast door: sieds 
Edgard, voor de derde keer, bij een heftafel heb je ook een minilift nodig anders kun je nog niks.

En denk er om, de tafel van 249,- is maar 135 cm lang en dat is te kort voor een CX, met klep 180 cm, maar dat is weer vervelend sleutelen aan de achterkant, zit die klep in de weg.
Bij de grotere tafel haal je die nml weg.

Deze tafels hebben ook geen gleuf om het achterwiel te laten zakken maar met de minilift lukt dat wel.

Succes
Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver PIRANHA
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 25 okt. 2012 14:55 
Ja Sieds,

ik had dit wel door hoor

(bij een heftafel heb je ook een minilift nodig.)

Bedankt voor de uitleg.

Ik zal dit eens bekijken bij een motozaak.


mvg

Edgard

Schrijver sieds

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 25 okt. 2012 15:05 | Aangepast door: sieds 
Of via deze foto's bij mij thuis:

HEFTAFEL EN MINILIFT
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver PIRANHA
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 25 okt. 2012 15:18 
Professionele workshop.

Heb nu een goed idee van de mogelijkheden.

mvg

Edgard

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 25 okt. 2012 18:10 
ik heb die tafel van 250€ ook. Achterwiel eruit gehad voorwiel eruit gehad verder nooit iets anders erbij gebruikt.

Moet alleen de olie weer vervangen
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver vermecor
Gast 
#14 | Geplaatst: 1 nov. 2012 14:58 
Ik ben al jaren in het bezit van het miniliftje voor mijn GL 650 en ben er zeer tevreden over. Het is natuurlijk geen heftafel maar je kunt er goed mee vooruit als je het blok wilt demonteren, de wielen eronderuit wilt halen of de rubbers van de voorvorkpoten wilt vervangen. Met de motor op het liftje niet te verplaatsen.
Deze lift kost overigens bij Cranenbroek in Schijndel en Budel nog geen 100 euro.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 motor heftafel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven