Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Startmotor modificatie GL650

 
Schrijver Erik1

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 dec. 2012 19:44 | Aangepast door: Erik1 
Heey CXers,

Vanmiddag had ik ff wat tijd over en vond het tijd worden om de startmotor van de GL650 eens aan te pakken. Gisteren avond even aan het googelen geweest naar hoe dat aan te pakken. Op DIT forum draadje staat er eea over. Echter ik heb het nog simpeler gedaan, gewoon een gaatje van 3mm van buiten naar binnen geboord en een langer schroefje van M3x12mm door dat gat heen gedaan en met een borgmoertje M3 de massa draad van de startmotor vast gezet. Het resultaat is verbluffend!! GEEN moeizaam starten meer maar heerlijk vlot starten!! Binnen een half uurtje gefixt!! Helaas geen foto's gemaakt...

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 dec. 2012 21:49 
Mooi man! Een simpele ingreep met een verbluffend resultaat!
Hoe zit het met de waterdichtheid nu je er een gat in geboord hebt?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 dec. 2012 21:58 | Aangepast door: brinkcx 
Erik,

dat klusje heb ik toevallig ook nog op de lijst staan voor de komende dagen, moet je me morgen bij de stamtafel eens even uitleggen. Ik kan de beschrijving even niet volgen. Als ik hetzelfde doe kan ik dan wel foto's maken van die van mij?

Voor nieuwsgierigen staat hier de Engelse versie van deze aanpassing.

En eerst een nieuwe accu kopen voor de GL is misschien ook wel handig

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver sieds

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 dec. 2012 22:04 | Aangepast door: sieds 
Jaaaa waterdicht, vandaar die andere oplossing zonder gaatje
Ga morgen jouw methode met gaatje meteen toepassen.
Snap nu hoe het werkt en dan later nog 2x
En straks met de nieuwe C nog een keer

Frans: ik neem een startmotor mee.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 dec. 2012 22:55 
Ja.... waterdicht.... ik had gehoopt dat ik nog kunststof M3 ringetjes had maar helaas die heb ik niet meer. Er zit dus niets tussen wat af dicht. Maar daar vind ik nog wel iets voor.

Tot morgen.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver dirk413
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 27 dec. 2012 12:55 
Waterdicht.. als je een gaatje boort en er schroefdraad in tapt en er een boutje in draaid en hier aan de buitenkant ook nog een borgmoertje op draaid, zo als Erik voorsteld. nou een knappe druppel die er dan nog in komt..

gr. dirk.

tot vanavond

Schrijver sieds

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 dec. 2012 14:55 
Waterdicht?

Er hoort ook een grote O ring in te zitten maar die heb ik niet gezien dus maar bestellen.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 29 dec. 2012 10:04 | Aangepast door: Erik1 
Bij mijn CX500E heb ik gisteren dezelfde modificatie (dit keer met M3 tappen in het aluminium huis) uitgevoerd en wat denk je.... Ook hier een verbetering met starten. Niet zo'n schokkend verschil als met de 650 maar wel merkbaar. Heb er nu wel foto's van gemaakt, met mijn telefoon dus wel iets mindere kwaliteit maar ik zal ze op de site zetten. En ja,bij deze startmotor zit er wel een afdicht ring in. (geen O-ring )

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver sieds

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 29 dec. 2012 11:08 | Aangepast door: sieds 
vierkant?
O ring startmotor wel 2 nodig, voor en achter

Mooie test
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver sieds

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 17 juni 2013 10:44 | Aangepast door: sieds 
ERIK1
undefined:
GEEN moeizaam starten meer maar heerlijk vlot starten!!
Het resultaat is verbluffend!!

Omdat mijn 650C "Red Rooster" steeds moeizaam start, startmotor heeft er moeite mee maar doet het uiteindelijk wel, heb ik gisteravond deze er maar eens afgehaald.

Lekker schoongemaakt, beetje ontroesten, beetje smeren en de aarde omgezet aan het achterhuis en 2 nieuw rubberringen

En zoals Erik al beschreef:
Het resultaat is verbluffend!!
Starten als een gek !
Dat deze modificatie zo'n groot effect had ik niet verwacht.

Ik had al eerder eentje omgezet maar deze zit aan een blok wat nog ingebouwd moet worden.

Ik zou zeggen doen!

FOTO'S ERIK
fORUM AUSTRALIE
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Startmotor modificatie GL650

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven