Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

blokvraag

 
Schrijver borisz
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 jan. 2013 14:48 
Hallo Techneuten,

Ik heb een vraag omtrent het wisselen van een blok. Ik heb nu thuis een cx500a staan en ik zoek een ander blok. Ik heb nu een blok gevonden. volgens de verkoper met een nieuwe dynamo (neem aan dat hij de Stator bedoeld).
Ik weet dat er 2 types ontsteking in omloop zijn voor de cx en nu is mijn vraag: Kan ik dit blok met dynamo gebruiken op mijn cx500a. zijn de stators van beide typen identiek? Is het gewoon een kwestie van de draden aansluiten?

bij voorbaat dank.
borisz
Wie later remt is langer snel!

Schrijver norby
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 jan. 2013 14:53 
in principe moet de verkoper dat jou ook kunnnen vertellen, voor een cxa blok moet je een cdi blok hebben en geen transistor blok. Deze nummers kun je ook in techniek vinden. gr norbert.
nb

Schrijver beinhart

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 8 jan. 2013 17:12 | Aangepast door: beinhart 
hallo boris,

een cdi blok is aan de achterkant te zien;

cdi blok

cdi blok

dan zie je aan de achterkant een plaatje;

plaatje

bij een transistorblok ziet dat er anders uit, geen zandloper-motief erop

groetjes werner (ik heb alleen cdi blokken)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver borisz
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 jan. 2013 17:07 
@Norby: de verkoper heeft geen idee wat hij heeft staan. Hij weet alleen dat het van een cx500 is en het is ook niet echt naast de deur.

@Beinhart: Dat is een duidelijke foto met omschrijving.

Ik zal mijn vraag duidelijker stellen.
Kan ik een blok (transistor) ombouwen naar CDI?
Zo ja, wat moet ik daarvoor veranderen?

Borisz
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 jan. 2013 17:17 
Als dat zo is, zou ik er beslist geen CDI blok van maken, CDI's hebben vaak problemen en transistorontsteking niet. ( Het is dan ook geen CX blok, maar een GL blok en misschien staat het er wel op. Nummer van het blok in de lijst vergelijken?)

Groeten van Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver beinhart

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 9 jan. 2013 18:25 
henk,

waar lees jij dat het een gl blok is? er zijn ook cx blokken met transistor ontsteking zover ik weet

en een cdi heeft niet vaak problemen maar het komt wel eens voor, ik heb zelf 3 cx'en met cdi blok en bij maar 1 van de 3 ooit eens een cdi moeten vervangen, de andere 2 rijden al jaren zonder problemen

ik weet niet of je een blok kan ombouwen van transistor naar cdi (of andersom)

groetjes werner (heb wel altijd een reserve cdi bij)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver norby
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 9 jan. 2013 21:05 
boris, aan het nummer van het blok dus de twee of drie eerste letters en zie dan in de rubriek techniek moet je kunnen herleiden of het een transistor of cdi blok is, gr norbert
nb

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 9 jan. 2013 21:12 
Mijn CXCustom, import Canada, was een GLblok met Transistorontsteking, maar op de motor stond CX Custom. Mijn Silverwing is een GL500 (staat op het chromen plaatje op het blok) en heeft uiteraard een transistor ontsteking. Inmiddels is de custom voorzien van een CX blok van een A, maar is omgebouwd naar transistor, omdat alles al van een transistorontstekingsblok was. (Heb een vastloper gehad bij het originele blok)
Hoop, dat het je duidelijk is.

groetjes van Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Dre67
Gast 
#9 | Geplaatst: 14 jan. 2013 18:30 
Ja, halfweg 1982 heeft Honda transistor blokken onder de Custom gezet. En een stuurslot op het contact slot. Heeft je Custom het stuurslot in het contactslot zitten, heeft hij ook transistor ontsteking.
Zo moeilijk is het dus allemaal niet.

Gr, Dré

Schrijver Dre67
Gast 
#10 | Geplaatst: 14 jan. 2013 18:34 
o, ja. een cdi blok is niet om te bouwen naar een transistor. dat gaat niet lukken. CX a en b zijn cdi, gl altijd transistor. het zij dan dat de eigenaar het heeft omgebouwd.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 blokvraag

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven