Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Nog ééntje voor Le Professeur

 
Schrijver terry

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 13 nov. 2003 21:20 
Achterdeksel van mijn opknapper ligt er momenteel af en wacht op het monteren van een pakking ed.
Bij metingen op de stekkers (het zou zonde zijn moest het achteraf misgaan na montage) volgens het Hayenes handboek kloppen de Ohmse waarden op de grote stekker en net nu op de tweepolige stekker (Source coil High Speed en Coil low speed) meet ik 328 ohm ipv. 77-95 Ohm. Kleurtjes van de draden zijn nog moeilijk te herkennen maar Blauw - wit zijn ze alvast niet. Rupert : ik denk dat nog ter sprake is gekomen (cfr. onze vriend Ray) Klopt dit of moet ik montage nog wel even uistellen ?
Groeten en tot 22 November.
Terry

Schrijver Ray
Gast 
#2 | Geplaatst: 14 nov. 2003 23:30 
Allez, hier spreekt de assistent van Le Professeur. De kleuren kun je waarschinlijk WEl aflezen op de stekkerkant van de CDI box, want die hebben een kunstof coating. Als het met blauw en groen is, kan het kloppen. Ik had daar 488 Ohm. Rupert had het over de som van tweede delen ofzoiets Blauw en wit zitten op hetzelfd circuit namelijk.
Doe me een lol, en kijk de kleuren nog even na, dan heb ik zo gevonden wat ik destijds heb gemeten.
Groeten
Ray (die de beoordeling toch graag aan Le Professeur overlaat)

Schrijver terry

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 nov. 2003 09:33 
Aan de assistent van Le Professeur;Dirty Ray.
Alles netjes gereinigd en toch kunnen vaststellen dat het Blauw - en groen is op die tweepolige stekker. Wat is dan het verschil met de andere 2 blokken die ik liggen heb ? Daar meet ik wel de waarden volgens het handboek ?

Schrijver Ray
Gast 
#4 | Geplaatst: 15 nov. 2003 22:27 
Hey Startnie!
Tja, dat was ook mijn dilemma. Hoe kan die weerstand zo hoog zijn terwijl het boek iets heel laags aangeeft. Nou, geloof me, maar dat kan dus. Op mijn identieke vraag aan Rupert antwoorde hij als volgt:
Ray, Wacht eens even !
Volgens het handboek dat ik heb moet je tussen blauw en wit 77-95 Ohm meten en tussen wit en groen 387-473 (sommige gevallen 315-385) Ohm meten.
Inwendig heb je een spoel dat aan één kant aan aarde ligt (groen), waarvan een tussenaftakking de witte draad vormt en waarvan de eindaansluiting de blauwe draad is. Wanneer jij dus een hoge waarde meet tussen blauw en groen dan vind ik dat normaal. Het is de som van de 2 delen van het spoel (77-95 plus 387-473).
Nog eens mijn konklusie van hiervoor : gooi de vervroegingsspullen eraf en tracht hem (haar ?) aan de praat te krijgen met enkel de lichtblauwe en de oranje draden op de juiste aansluitingen. [i][/i]
Niet dat ik nu een profaan begrip heb van wat ie bedoelt, maar de bottomline is dat het dus kan, en e.e.a niet defect is. Heeft misschien wel met de stand van de stator te maken waarin ie stil is komen te staan. Lees anders het verhaal van moi et Le Professeur nog eens door van een tijdje geleden hieer onder Techniek/CXonfire:startnie.
Maar volgens mij kan je gewoon de boel monteren en de wond afhechten!
Groet
Ray (alleen Dirty on request)

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Nog ééntje voor Le Professeur

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven