Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Uitwisselbaarheid achterdeksel en ontsteking e.d.

 
Schrijver kaspar
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 nov. 2003 11:07 
Beste allemaal,
Heeft iemand een idee of het volgende mogelijk is?
Ik zou als ik tijd heb ooit een 650 blok onder een 500 willen hangen. Nu heb ik een 500c met cdi ontsteking en het blok van een 650e met transistor (?) ontsteking. Dus dacht ik: als ik nu stator en al dergelijke zaken van een 500 op de 650 blok monteer met een 500-achterdeksel?
Misschien haal ik me dan problemen op de hals omdat o.a. de benodigde vervroegingskromme van een 650 blok anders is dan van een 500?

Zou zoiets kunnen werken?
Graag jullie reactie.
gr. Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver Roadkill
Gast 
#2 | Geplaatst: 15 nov. 2003 15:44 | Aangepast door: Roadkill 
Hoi Kaspar, er staan op het forum wat onderwerpen over je vraag, volgens mij kan je niet van CDI naar transistor of andersom ombouwen. Ik zou zowiezo de transistor ontsteking houden, die zijn betrouwbaarder.
Bij alles over CX & GL staat volgens mij een ombouwproject (techniek&wrkshops->metamorfose->CX650caferacer)

Schrijver Ray
Gast 
#3 | Geplaatst: 15 nov. 2003 22:14 
Roadkill heeft gelijk. Emile heeft eens zo'n blok in de 500 gehangen, maar er komt ook wat laswerk aan het frame bij kijken daar het 650 blok een fractie breder is dan het 500 blok. Maar: het kan!
Groeten
Ray (die weet dat niets onmogelijk is)

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Uitwisselbaarheid achterdeksel en ontsteking e.d.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven