Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

carbarateur

 
Schrijver bobster
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 nov. 2003 14:13 
hallo cx ers wie kan mij helpen/???
Ik heb nu z'on 8 mnd een CX,deze had 2jr buiten gestaan, veel roest(geheel opgekapt) nu heb ik nadat ik er een paar mnd opgereden hebt een probleem dat hij inhoud als hij warm is.Na van de snelweg af gekomen te zijn, hou hij bij ieder stoplicht in als ik mijn gas open trek. Doe ik dit geleidelijk is er geen probleem.
Nu heb ik gezien dat er in mijn accelleratiemembraam een klein gaatje zit , zou dit het probleem kunnen wezen en wie weet waar ik ze kan kopen. Oke cx ers alvast bedankt voor de reactie's.

Schrijver RenePool
Gast 
#2 | Geplaatst: 16 nov. 2003 19:48 | Aangepast door: RenePool 
Gewoon *niet* vervangen.

De bedoeling van dit systeem is om bij een plotseling gas loslaten, het vacuum gat wat ontstaat op te vangen met wat extra benzine om het mengsel wat rijker te maken.
Echter, je kunt dit omzeilen door het kleine o-ringetje te vervangen door een dicht rubber ringetje. (snij een stukje af van een andere o-ring). Het membraam zelf kun je laten zitten.
Daarna draai je de staionair schroef _3_ slagen uit en ga je vrolijk rijden.

Ik heb dit ooit gelezen op het zweedse forum en heb het zelf een paar weken getest en heb geen verschillen opgemerkt t.o.v de normale afstelling met goed membraam.

René

Schrijver bobster
Gast 
#3 | Geplaatst: 18 nov. 2003 14:30 
oke maar denk jij ook dat het probleem daar in kan zitten of moet ik elders gaan zoeken????

Schrijver RenePool
Gast 
#4 | Geplaatst: 18 nov. 2003 21:36 
Hangt er van af hoe groot het gaatje is. Meestal is zo'n membraam gescheurd door ouderdom.

Ik heb het gevoel dat je eigenlijke probleem zit in de afstelling van je stationair schroeven. Draai hem eens dicht en draai ze daarna 2 slagen open? Dit is de basisafstelling. Daarna kun je nog met heel kleine slagen open of dicht wat spelen voor de optimale afstelling. Doe dit op gevoel.
Ook zou ik zou voor bovenstaande tip gaan in jouw geval.
Eigenlijk sla je dan twee vliegen in één klap: je 'repareerd' je membraam en je hebt een nieuwe basisafstelling van je carbs.
Let wel even op dat je twee membramen hebt, op elke carb één.

René

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 7 dec. 2003 22:12 
Oke bedankt rene, ga ik doen, ik moet ergens beginen zo rijd hij ook niet prettig.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 carbarateur

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven