Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Ignitech. Waarom wel of waarom niet.

 
Schrijver Arjan Beumer
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 maart 2013 00:37 
Het schijnt dat de meningen over de Ignitech nogal verdeeld zijn. Deel uw ervaringen en/of gedachten. (over de Ignitech)

Schrijver sieds

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 maart 2013 09:14 
Marco, ik heb je bijdrage even verplaatst.:
---------------------------------
Welnu, even om over na te denken.
Wie weet kunnen de geleerden hier iets over vertellen.

We hebben met wissel spanning te maken van de dynamo, dus als ik op de 2 gele draden een tranformator plaats, zou ik de spanning hoe genoeg moeten krijgen om een CDI unit aan te sturen. Dan heb ik geen initech nodig, en kunnen we zelfs een G8 dynamo monteren.

Leden, graag uw mening over dit idee.

Groetjes Marco Becker.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 maart 2013 09:38 

CDI of Ignitech
Bij de rode cx was de stator niet meer goed.
Toen heb ik ook er over gedacht of ik een ignitech zou plaatsen.
Maar ik heb toen besloten om de stator opnieuw te laten wikkelen.
Maar goed ook de bedrading in de motor achter de stator was zover weggesmolten dat het sluiting zou gaan geven.
Een cdi is lang niet verkeert en de ontsteking heeft zijn eigen voeding door de twee spoelen.
Maar hier is al genoeg over geschreven.
De kosten zijn ongeveer gelijk (wikkelen stator en pakking)is ook ongeveer 140 euro maar wel drie jaar garantie op de stator.

URL
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 maart 2013 09:47 
Heeft je CX een probleem boven de 5500 tpm, dan ja, dan kan het aan de stator liggen.

In de oude "Bah'kup" ( rijdt 'ie nog, Prosper?) was het plaatsen van een Ignitech het wondermiddel waar ik op gehoopt had. Alle klachten weg, en gaan als een , als een , euh, ..... een CX.

Geen gedoe met blok uitbouwen, geen pakkingen vervangen, geen uren werk. Doosje plaatsen, stekkers aansluiten, klaar.


Wie wil knutselen met onstekings tijdstip kan hier ook leuk mee uit de electronische voeten.

Ja, als ik weer voor de keuze stond.... dan zou ik zeker voor een Ignitech gaan.

Harmony,
Hans.
( staat gelukkig niet voor die keuze ) )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 maart 2013 15:43 
Ik heb er "preventief" eentje ingebouwd. Ja, inderdaad, de verder normaal werkende CDI er uitgehaald. Samen met een setje even controversieele Iridium bougietjes loopt en start dat uitstekend.

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 maart 2013 13:13 
ok sieds, mooi... Ik lees nu wel even meee.

Groetjes Marco.\
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver beinhart

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 10 maart 2013 08:48 
heb hier 3 cx' en, waarvan er 1 al 3x een andere cdi in moest (in 3 jaar, dus elk jaar een andere) nu zit daar een relais tussen dat die piekspanning niet terug naar de cdi kan schieten, geen problemen meer mee gehad (tot nu toe, ook alweer 3jaar, of 4?) maar heb ook 2 "nieuwe" cdi's gekocht bij znoek. die deed er alles uithalen en dan alles nieuw erin bouwen, heb ze getest maar nu als reserve bij...

groetjes werner (zolang er cdi's zijn plant ik er wel een andere in als de ouwe het begeeft)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Ignitech. Waarom wel of waarom niet.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven