Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

benzinekraan

 
Schrijver jorgen
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 17 nov. 2003 10:07 
Heeft iemand al eens een benzinekraan gereviseerd ?
Graag info hierover.
De mijne werkt namerlijk altijd op reserve, kan erg vervelend zijn.

Alvast bedankt voor de reacties en misschien tot in Mechelen.

Schrijver RenePool
Gast 
#2 | Geplaatst: 17 nov. 2003 11:58 
Mijn uitleg geldt voor de benzine kraan van het vacuum type.

Je rijd eerst je tank bijna leeg.
Daarna demonteer je de twee kleine slangetjes aan de achterkant van de kraan, en de grote naar de carb.
Daarna leg je de tank op zijn zij en kun je met een grote sleutel ( 17? ) je benzine kraan onder je tank vandaan schroeven.
Dan zie je het benzine filter. Naar alle waarschijnlijkheid is het filter vies met roestdeeltjes of andere viezigheid. De grap is dat als je je kraan op reserve zet, je een groter gedeelte van het filter gaat gebruiken, wat dus net dat beetje meer benzine doorgeeft....

Als je de kraan zelf openmaakt aan de onderkant, zie je nog een (metalen) filtertje. Deze is vaak schoon.
Ook kun je het vacuum membraam controleren, dmv de 3 schroefjes aan de zijkant los te draaien. Let op het veertje dat tegen het membraam drukt niet wegspringt.

Bij monteren, opletten dat de buitenste kleine (vacuum)slang naar de carburateur gaat, en de binnenste kleine (overloop)slang naar de onderkant van de motor.

Succes,

René

Schrijver jorgen
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 nov. 2003 12:03 
Bij mij is het helaas nog het oude type benzinekraan (CX500 A), met maar 1 slangetje ...
Weet iemand daar raad mee ?

Jörgen

Schrijver RenePool
Gast 
#4 | Geplaatst: 17 nov. 2003 12:08 
Dag Jörgen,

Dat is nagenoeg hetzelfde, maar dan zonder vacuum membraam.
Gewoon openmaken en het filter reinigen met benzine.

René

Schrijver udent

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 nov. 2003 20:24 
Rene heeft gelijk, en de gedemonteerde kraan open zetten op normale stand, en dan doorblazen met compressor.Tank even rechtop houden en grootste rotzooi eruitspoelen.

groetjes, Theo
theo cx ds

Schrijver Ray
Gast 
#6 | Geplaatst: 18 nov. 2003 09:48 
Gewoon laten zitten, altijd op reserve rijden en met je dagteller in de gaten houden wanneer je moet tanken helpt ook (300km), mocht de schoonmaakactie niets helpen zoals bij mij....
Groeten
Ray

Schrijver Floris
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 nov. 2003 11:33 
Ik heb 't gister geprobeerd (CX 1978) en als ik de wartelmoer losschroef kan ik de kraan + wit slangetje loshalen. Het filter zit muurvast in de buis en is er niet op een fatsoenlijke wijze uit te krijgen. Dus heb ik het zaakje maar weer teruggeschroefd.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver RenePool
Gast 
#8 | Geplaatst: 18 nov. 2003 13:09 
Tip van de dag:
Filters in de kraan verwijderen en een los benzinefilter tusen de kraan en de carb monteren.
Je hebt tegenwoordig van die mooie kleine filters, die niet eens opvallen.

René

Schrijver Roadkill
Gast 
#9 | Geplaatst: 18 nov. 2003 13:36 
maareh, die kleine niet opvallende gaasfilters zitten wel meteen dicht als je tank een beetje vies is en je haalt ook nog het filter uit de kraan!
Ik heb gewoon zo een ouderwets plastic joekel van een filter onder de tank versopt, werkt perfect

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 benzinekraan

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven