Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Weerstand in bougiedop !

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Teto

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 maart 2013 10:28 
Om deze reden haal ik altijd de weerstand uit de bougiedoppen.
Dit werkt niet zo, geeft te veel weerstand.

Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 maart 2013 10:31 
Schoonmaken en weer gewoon terug zetten in de doppen, niks mis mee.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 maart 2013 10:52 
Helemaal niet terug zetten......

Bij gebruik van 'normale' bougies zit er al een weerstand in de bougie ingebouwd, aanduiding 'R' op de bougie.

Waarom zou je een tweemaal zo grote weerstand in de ontstekings-lijn willen hebben ?

Lees HIER het verhaal.....

Harmony,
Hans.
(moet binnenkort het Logboek maar eens bijwerken)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Teto

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 maart 2013 11:19 
Hans
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 maart 2013 11:25 
Stef de zwarte al kwijt
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Teto

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 maart 2013 15:08 
@ ouwe_jan > Stef de zwarte al kwijt.

Nog niet, heb je interesse.?
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 10 maart 2013 16:28 
Mooi verhaal Hans en dan hier het verhaal van een echte kenner:
Als de grootste motorfabrikant ter wereld en een merk als Honda met een enorme reputatie op gebied van techniek iets ontwikkeld dan hoef je daar niet aan te twijfelen.
Ik heb ook wel eens gehad dat een bougie zonder weerstand de oplossing voor een probleem was.
De electronica van een motor kan ook wel eens voor verrassingen zorgen en kom je tot een oplossing van een geval wat dan ook niet te verklaren valt.
Conclusie:Gewoon laten zoals het is.

Schrijver toto

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 10 maart 2013 16:42 
Superpapa:
Gewoon laten zoals het is.

Ik ga toch meer voor verbeteren van oude techniek indien mogelijk.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 10 maart 2013 18:00 | Aangepast door: Hansv 
Google eens op NGK D8EA, de bougie die door het boek van 'Peters' wordt aanbevolen.

Je komt dan o.a. het volgende tegen:
NGK D8EA : Deze wordt normaliter niet meer gebruikt en verkocht. Als alternatief is er de DR8EA. Enige verschil is dat de R-versie radio-ontstoort is (dus stoort niet op autoradios e.d.).
Bron : Motorcorner

Harmony,
Hans.
( is ook niet ontstoort )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Teto

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 10 maart 2013 18:20 | Aangepast door: Teto 
Volgens meneer NKG is de "R" bougie 5 kOhm entstört
Ze schrijven voor de NGK DR8ES-L.
Als alternatief de Iridium versie DR8EIX.

Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver jakob

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 10 maart 2013 18:28 
In mijn WPH van Peters Motorboeken te Deventer ( ISBN 90 6127 182 7 ) staat op blz. 45 toch echt:

500 modellen NGK > DR8ES-L
650 modellen NGK > DPR8EA-9

Dus bougie met weerstand, en een weerstand in de bougiedop.

Welk handboek heeft de wijsheid nou in pacht ??

Jakob
( die met 3 dubbele weerstand rijdt )
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 10 maart 2013 18:40 
In het handboek van mijn oude Honda staat het volgende:




Schrijver Teto

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 10 maart 2013 18:55 | Aangepast door: Teto 
Het verhaal van NGK :

Bougiestekkers van NGK

Het gebruik van NGK bougiestekkers met ontstoringsweerstanden biedt in combinatie met ontstoorde NGK bougies een optimale onderdrukking van stoorfrequenties in alle frequentiebereiken, zonder dat het loopgedrag van de motor hierdoor negatief beïnvloed wordt.

NGK bougiestekkers zijn uitgerust met een 5 KiloOhm weerstandselement van hoogwaardig keramisch materiaal. Dit garandeert een constante weerstandswaarde met slechts een geringe afwijking bij overbelasting.

De behuizing bestaat uit robuust fenolhars met een extreem goed weerstandsvermogen tegen grote hitte en trekspanningen. Speciale rubberhulzen aan beide uiteinden voorkomen elektrische verliezen, die als gevolg van vocht optreden.



Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver dirk413
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 10 maart 2013 20:29 
als er een R staat in de code van de bougie betekent dat dat er al een weerstand in zit.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 10 maart 2013 20:52 
Ga naar Techniek daarna Bogies
en de rest kun je lezen groeten O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Weerstand in bougiedop !

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven