Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Verschil in luchtfilter kelken (goedkoop vs duur)

 
Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 17 maart 2013 19:50 
Hallo,

Ik ben in het bezit van een cx standaard uit '79. Momenteel ben ik nog aan het wachten op nieuwe koppelingsplaten en veren dus het plezier moet nog even wachten.

Ik ben van plan luchtfilter kelken aan te kopen, maar dankzij het grote aanbod weet ik niet welke te nemen. Ik vroeg me af wat nu de grote verschillen zijn tussen goedkope en dure luchtfilter kelken?

Nu vind ik goedkope kelken aan minder dan 5€/stuk, en wanneer ik naar k&n kijk staan die 70€/stuk of zelfs meer.

Mijn voorkeur gaat uit naar de delo powers op louis.de, maar ik vroeg me nu af wat het verschil is tussen een goedkope en dure kelk? Merk je dat verschil wel?

Ik ga er vanuit dat k&n langer meegaat, maar zit er een verschil in luchtinlaat of wat dan ook? Ze zien er anders wel bijna identiek uit.

Iemand ervaringen met verschillende kelken op zijn cx of andere motor?

Bedankt!

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 maart 2013 21:35 
De filters van K&N zijn herbruikbaar, uitwasbaar, maar moet je wel behandelen met hun speciale olie. Omdat zij ander materiaal gebruiken, dus geen papier, zijn ze ook veel meer luchtdoorlatend. Van kelken heb ik geen verstand, maar hun CX DELOfilter kost €9,95 en het K&N filter in de €50 (bij Louis). Hier zie je dus ook het grote prijsverschil, maar K&N filter hoef je ook pas rond 40.000 km schoon te maken.

Groeten Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 maart 2013 22:52 
Bedankt, ja ik heb er ook geen verstand van. Die k&n olie kost nog eens 10€ en een cleaning setje vanaf 18€. Dat stapelt wel snel op. Ik zie dat de delofilters ook uitwasbaar zijn.

Daarnaast lijkt het me eerder een nadeel te zijn dat je ze moet invetten met olie omdat die veel sneller stof gaan vasthouden?

Iemand enig idee wat er slecht kan zijn aan die supergoedkope filters? Ik ga ze niet kopen, maar vroeg het me wel af.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 maart 2013 23:55 
Die olie is juist bedoeld om het stof vast te houden en daarna uit te wassen. De Delofilters zijn niet uitwasbaar en gooi je na gebruik (misschien 1X per jaar, afhankelijk van hoeveel en hoe vuil je rijdt) weg. Dus het filter en niet de behuizing.

Groeten Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 maart 2013 18:37 
Ok bedankt. Maar aangezien bij de delo power filters staat dat ze ook uitwasbaar zijn ga ik er vanuit dat er niet al te veel verschil op zal zijn buiten dat ze het stof wat beter vasthouden en iets duurzamer zijn. Heb jij al enige ervaringen gehad met kelken en de eventuele verschillen erin? Ik ga wss toch voor de delo power gaan maar vroeg me nu af of het verschil in filters daadwerkelijk voelbaar is..

Schrijver ramong
Gast 
#6 | Geplaatst: 15 april 2013 10:38 
Maar goed dat ik hier ben komen kijken. Heb zelf openluchtfilters gemaakt in de vorm van die kelke. Heb gewoon het standaard filtre doorgeknipt en dan de uiteindes van het geknipte deel vast gekit op deksels van jampotjes. Werkt leuk en ziet er grappig uit. Dit meer gedaan omdat ik niet de openluchtfilter kon vinden op internet.

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 april 2013 12:27 
Het ligt er aan wat je wilt.
Een echt stoffilter doet wat 'ie moet doen: stof uit de lucht halen. Een kelk houdt alleen de "keien" uit de lucht tegen. Kleine stofdeeltjes niet waardoor de slijtage harder gaat. Voordeel is weer dat de luchttoevoer minder weerstand heeft en de werveling van de lucht beter is waardoor de lucht beter mengt met de benzine.

Dus ga je voor behoud of voor power?
Hoe moeilijk kan het zijn?

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Verschil in luchtfilter kelken (goedkoop vs duur)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven