Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Hoe/met wat vangen jullie het motorblok op?

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 april 2013 00:03 
Hallo,

Binnenkort moet mijn blok er onderuit. Ben nu nog aan het wachten op enkele zaken dus kan nog even duren.

Ik vroeg me af hoe jullie het cx blok opvangen wanneer jullie dat er uit halen? Doen jullie dat met zo'n dure krik of zijn er andere (misschien goedkopere) oplossingen voorhanden? Zoals in de US weet ik dat ze melk kratten gebruiken..

Schrijver sieds

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 april 2013 00:23 
Met een garagekrik die kan rijden, ideaal.
Met een schaarlift/minilift.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 april 2013 00:40 
Mijn constructie: FOTO'S
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 april 2013 09:18 
Ja kan natuurlijk het ijzeren frame van JiMi ook vervangen door een hondje van de praxis/gamma/karwei.

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 5 april 2013 09:29 | Aangepast door: coenox 
Kijk eens bij Techniek -> Blok -> Hulp bij blokdemontage. En dan vooral rechtsonder klikken op de variant die Floris heeft gemaakt. Heel handig vooral als je in je eentje werkt.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver beinhart

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 5 april 2013 10:06 
hallo boterkoek?

je kan het ook met een verhuis karretje doen (van de karwei) en 2 stoeptegels erop. die eronder plaatsen, alles loshalen behalve de achterste stang van het blok en de bovenste verbinding, dan die bovenste en je kantelt het blok zo op het karretje. achterste stang eruit en wegdraaien...

groetjes werner (van cosmar geleerd)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 5 april 2013 10:25 
Super, bedankt, denk dat ik zoiets in elkaar ga steken ipv zo'n duur ding te kopen.. Meer tips zijn steeds welkom natuurlijk! Ben benieuwd welke creaties nog komen opduiken

Misschien nog een off topic vraagje, ooit al deze pakkingset gekocht? URL

Ze zijn aftermarket dus ook goedkoper. Maar zijn ze ook goed? Iemand ervaringen met goedkopere pakking sets?

En mss nog een vraagje, waar kopen jullie je waterpomp seal? Honda shop of online?

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 5 april 2013 11:18 
Athena pakking setjes zijn goed, andere merken geen idee.
De waterpomp seal heb ik de laatste keer via Ebay.de gekocht. Maar je kan ook kijken of Marco ze nog heeft.
Groet, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 5 april 2013 12:21 | Aangepast door: marcobecker 
Ja hoor ik heb zeker liggen.

Ten eerste, ik weet niet of je een takel of kraan aan het plafond hebt hangen, want daar laat ik het blok mee afzakken terwijl de hele zaak op een motor tafel staat. Dat werkt voor mij het beste. Neem een Y sprong of spanband, en sla die om de cilinderkoppen heen, en laat voldoende y ruimte boven het frame aanwezig zijn. Dan laat je hem heel makkelijk zakken.

Dan de pakkingen. Er zijn verschillende pakkingen in omloop. Echter gebruik ik geen goedkope pakkingen meer. Reden, de koelvloeistof kwam gewoon door de pakking heen lekken. Er ging blauwe in, en er kwam schoon uit. De de kleurstof bleef achter in de pakking. Ik heb mij rot gezocht waar het water vandaan kwam. Het bleek blauwe koelvloeistof te zijn. Pakkingen heb ik toen weg gedaan. Ik gebruik alleen althena pakkingen. Die zijn compleet en zijn ook heel goed.

Voor meer vragen: mail naar: Marcobecker@zonnet.nl.

Ik krijg vandaag nieuwe pakkingen en andere zaken binnen.

Groetjes Marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver sieds

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 5 april 2013 12:29 | Aangepast door: sieds 
undefined:
@ Boterkoek: waar kopen jullie je waterpomp seal

Boterkoek vraagt Marco of je deze ook nog te koop hebt
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 5 april 2013 13:39 
Ok bedankt! @ marco, heb je een mailtje gestuurd.

Maar om de vraag ook hier te beantwoorden. Mijn werkruimte is zo klein en niet stevig genoeg volgens mij voor een kraan of takel. Dus ik denk dat ik het op de manier van de andere forumleden ga doen, door iets in elkaar te knutselen zodat ik het blok eronderuit kan rollen.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 5 april 2013 15:15 
Hij heeft reeds 5 mail terug gehad, en is voorzien van alle informatie.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 5 april 2013 16:41 | Aangepast door: Hansv 
Tja, als Marco vind dat de vraagsteller voldoende informatie heeft gehad, wie ben ik dan om er nog wat aan toe te voegen......

Maar ik ben eigenwijs........

Voor het verwijderen van het blok heb ik ooit een "Flondje" gemaakt. Het hoe en wat is te lezen op DEZE bladzijde van het beroemde, of is het beruchte, Motorlogboek.

En natuurlijk het uitbouwen zelf, op DEZE bladzijde, het Flondje in werking.....


Harmony,
Hans.
( heeft ook niet veel werkruimte, maar 't was voldoende )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 6 april 2013 08:50 
Sorry hans, ik bedoelde informatie over de onderdelen, en eventueel andere zaken die men kon vervangen aan het blok. Ook de prijzen door gegeven.

Ook weet ik dat hij wel degelijk behoefte heeft aan informatie om het blok er onderuit te halen. Dus jouw mail, ( linkje) is zeer zeker welkom.

Dus op die manier bedoelde ik mijn vorige berichtje, gewoon om te laten weten dat als men mij mailt, er altijd antwoord terug komt.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 6 april 2013 13:26 
Hallo, idd enorm bedankt voor de info. Je krijgt zo meteen mail marco en bedankt voor de snelle reactie.

@ Hansv, dat is dus hetgene waar ik naar zocht! Ik zag er een foto van bij techniek, blok, blokdemontage, maar zonder uitleg. Omdat ik niet kan lassen is jouw cxflondje de perfecte manier. Ze trekt wat op die van Jimi, dus jimi, jij ook enorm bedankt voor je bijdrage.

Maar dus, de uitleg die erbij komt te staan is super, maakt het nog wat makkelijker om het in elkaar te knutselen. En zo'n tutorial kon ik wel gebruiken! Straks ga ik het materiaal gaan zoeken.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Hoe/met wat vangen jullie het motorblok op?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven