Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Loopt niet lekker

 
Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 24 april 2013 18:55 
Heb vandaag een rit gemaakt met mijn CX500. na ruim 200km goed gereden te hebben, begon het beest ineens te sputteren. Net alsof ie maar op een bougie liep. Bougies nagekeken en verwisseld. Was niets vreemds aan te zien. De motor loopt zeer onregelmatig en boven de 5000 toeren is het afgelopen. Ben ermee na huis kunnen rijden. Kort samengevat: Hij loopt onregelmatig (Net alsof ie op een bougie loopt, wat niet zo is. Kom ik boven de 5000 toeren dan stopt ie ermee. (Mijn vriend die achter me mee reed met zijn motor zei dat ie en benzine lucht rook. Kan iemand mij vertellen wat het probleem kan zijn. Alvast bedankt..Gr Tinus
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 april 2013 19:04 
Tik bij de zoekfunctie eerst maar eens 'inhouden' in. Je zult zien dat vele anderen een vergelijkbaar probleem hebben (gehad),

Succes en groet, Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 april 2013 20:18 
Dank je voor de Tip Marchel. Als ik dit zo lees, en wat het allemaal kan zijn.....Dan weet ik het wel....dan gaat ie naar de sloop. Hier heb ik te weinig verstand van....Maar toch bedankt.
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver borisz
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 april 2013 21:50 
Hey tinus,
Je hebt een PB
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 april 2013 22:40 
Ik zou zeggen : luchtfilter, of anders een benzine toevoer probleem. Om het hele ding nu direct naar de sloop te brengen vind ik wat overdreven.

Zoek in de buurt een CX-kenner van de club, samen komen jullie er vast wel uit.

Harmony,
Hans
( heeft ook wel eens met rare CX verschijnselen aan de kant gestaan )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 24 april 2013 23:59 
Ja klopt Hans..hij gaat ook niet naar de sloop. Ik roep weer eens wat in een opwelling. Maar als ik zo de dingen lees die er aan de hand kunnen zijn, wordt ik daar niet vrolijk van. En zo'n techneut ben ik nu ook niet. Hopelijk kan iemand in de buurt van Eindhoven me verder helpen. Het zal wel weer goedkomen. Afgelopen zondag nog op de onderdelendag geweest...Loopt dat ding als een zonnetje...Je zal het ook altijd zien. ...Luchtfilter is pas vervangen.net als de Bougies Olliefilter en nieuwe olie. Maar bedankt voor de goede raad. Gr..Tinus
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 25 april 2013 08:32 
a, ik zie dat je vraag al hebt neer gezet, en je hebt ook al antwoord gehad.

Doe de lucht filter test eens.

Het kan zijn dat die vuil is.
Ook kan het zijn dat de dynamo niet genoeg spanning meer leverd, en dat er dan aan één kant maar een vonk aanwezig is.
Dan ruik je altijd benzine aan de achterkant.

Wat kun je doen, haal weertstanden uit de bougioe doppen.

Test rijden, als het gebeurd, trek bougie dop aan één kant los tijdens het rijden, en bepaal aan welke kant er geen ontbranding is. Draai het ook bewust om, en trek nu de andere bougie dop los tijdens rijden.

als blijkt dat wat je ook doet aan bijde kanten op dat moment geen ontbranding aanwezig is, dan is het de dynamo.

Als duidelijk is dat een kant naar vorenkomt, dan kan het de cdi zijn, bougie dop zijn carb, zijn, of klep afstelling.

Dus.....
zoekplaatje..

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Victor Merison
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 25 april 2013 08:41 
Tinus, indien nodig help ik wel met zoeken... woon in Veldhoven, stuur dan een PB.
Grtz

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 25 april 2013 18:20 
Vandaag wat dingen geprobeerd. De bougies vonken allebei. Er zitten nieuwe bougie doppen op. Luchtfilter eruit gehad. Er zat pas een nieuwe in. Ook nog andere nieuwe bougies erin gezet. De motor ging wel af en toe klappen bij het gasgeven. Doormeten lukt mij niet. (Ik heb daar te weinig verstand van. Maar als het goed is gaat Victor me een handje helpen. Hopelijk vinden we het probleem. En word hwt geen duur grapje (Das nu het nadeel dat ik er geen verstand van heb) Ik durf nog geen carb uit elkaar te halen. Hopelijk word het problem opgelost en hebi niet vor niets 4 maanden mijn CX opgeknapt
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 25 april 2013 21:22 
cdi wissel al gedaan?

ik gok daar op.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 25 april 2013 21:59 
@Marco.
Wil ik nog doen. Moet wel iemand vinden die een CDI heeft om uit te proberen (Ik hoop dat het dat is) Gr..Tinus
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver jakob

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 25 april 2013 22:02 
@ Marco,

Quote: [Test rijden, als het gebeurd, trek bougie dop aan één kant los tijdens het rijden, en bepaal aan welke kant er geen ontbranding is. Draai het ook bewust om, en trek nu de andere bougie dop los tijdens rijden.]

Ik was altijd van mening dat je dit niet mag, spanning kan nu niet ontladen worden door de bougie.

Hoe zit dit nu precies ?

jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 28 april 2013 15:27 
Gelukkig mijn probleem is opgelost. Met dank aan Victor Merison. Is vandaag naar me toegekomen met een andere CDI, Omgewisseld en hij liep weer als een zonnetje. (Marco had het toch bij het rechte eind, goed gegokt dus.) Mag nu zolang de CDI van Victor lenen. Ben dus nu op zoek naar een andere CDI Unit. Als iemand er een over heeft en wil verkopen hoor ik het graag (TIA02-14) Iedereen bedankt voor het meedenken. Gr....Tinus
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 29 april 2013 14:04 
Niemand een CDI liggen voor de verkoop.? Op de onderdelendag verschillende zien liggen, maar ja, dat zal je zien, dan loopt ie als een zonnetje.
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Loopt niet lekker

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven