Hier ......
wat ik gedaan heb met de GL carburateurs :
het verende pennetje van de vlotternaald komt op een plastic strookje van de vlotter. Ik heb op dat vlakje een stukje kunstof (nylon achtig want dat had ik toevallig) gelegd, klemmend in het "vierkantje van de vlotter daaromheen, je kan een plastic vlotter niet buigen om niveau te stellen.
Resultaat was dat de vlotter nu weer zo ongeveer normaal afsluit en de GL loopt er goed mee. Nou maar hopen dat dat stukje nylon benzine bestendig is. Eerlijk gezegd is het een belachelijke manier om een carburateur te repareren, mee eens, maar ik heb geen nieuwe vlotters of carburateurs en het is een kwestie van slijtage.
En geen idee of je zo'n zwarte vlotter kan overzetten, nooit geprobeerd.
succes, Frans
edit : dikte plaatje was ongeveer o,8 mm, vlotter drukt pennetje dan eerder omhoog. Bij carb op z'n kop al injouw filmpje tikt ie dan net niet meer tegen het huis
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben
o ja, donateur ca.2006-2025 💰