Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

condens onder kleppendeksel?

 
Schrijver vlijm
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 nov. 2003 10:55 
Hallo lui,
bezig met een opknapbeurt van mijn cxe haalde ik de kleppendeksels er af voor een grondige poetsbeurt. Het viel mij op dat onder beide kleppendeksels, vooral langs de onderrand van de afdichting, een paar kleine (water?-) druppeltjes in de olie zaten.
Bij het olie verversen had de olie een kerngezonde kleur. Lekke koppakkingen kan ik me niet zo goed voorstellen, vooral omdat het aan beide kanten exact hetzelfde is. Voor de rest is het blok ook pot- en potdicht... ; kan dit condens zijn in een afkoelende motor?

Schrijver rupert
Gast 
#2 | Geplaatst: 24 nov. 2003 20:01 
Vlijm,
Condens kan je toch nooit krijgen in een afkoelende motor. Dat krijg je alleen in een koud blok waar vochtige (warme) lucht langs stroomt. Door het afkoelen van de lucht zet het water zich af op het koude blok en staat alles lekker klef nat. Ideaal om te roesten. Daarom dat een motor of een auto beter buiten maar goed verlucht staat dan binnen in lekker vochtige lucht.
T'is maar dat je't weet . . .

Schrijver udent

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 nov. 2003 21:44 
geen waterverlies in het reservoir??

dan is het condens, maak je niet te druk en ververs op tijd je olie.

rijden met dat ding, groeten , theo
theo cx ds

Schrijver udent

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 nov. 2003 21:45 
geen waterverlies in het reservoir?
dan is het condens, maak je niet te druk en ververs op tijd je olie.
rijden met dat ding, groeten , theo
theo cx ds

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 condens onder kleppendeksel?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven