Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Accu-advies gevraagd

 
Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 9 mei 2013 14:18 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Hallo,

Na een lang en probleemloos weekend Moesel, gaf bij thuiskomst plots de accu de geest. Wie weet een goed merk accu? Deze zat er nog maar een paar jaartjes in.... De meningen over accu's lopen nogal uiteen. Vandaar mijn vraag om advies op basis van goede ervaringen.

Groet, Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Johnny
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 mei 2013 14:40 
http://www.mlmparts.com/nl/motoronderdelen/motoraccu.html.
Ik denk dat u hieruit wel uw keuze kan maken.
Ik zelf koop al jaren YUSA accu's en best tevreden hier over.
Wel regelmatig naar het vloeistofgehalte kijken zodat er geen elementen droog komen staan want anders gaan ze geen 2 jaar mee.En in de winter als er niet mee gereden wordt aan de druppellader hangen zodat ze op spanning blijft staan.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 mei 2013 15:46 
Gebruik eigenlijk alleen maar Yuasa accu's.

Heb er nu eentje in de 650 gezet die al jaaaren in de kast stond, een aantal keren opgeladen, dus nooit aan de druppelaar gehad en die doet het onvoorstelbaar goed.

YUASA MOTORACCU
Bij Motorcorner niet te duur.

Gr. Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 mei 2013 16:56 
Johnny en Sieds, bedankt voor jullie reacties. Ik ga de Yuasa bestellen bij Motorcorner, want 39 euro is inderdaad niet duur Sieds.

Groet, Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 mei 2013 17:16 
Ik zie nu dat de prijs van de accu bij Mimparts en Motorcorner vrijwel gelijk is. Motorcorner is 5 euro goedkoper. Maar die accu wordt exclusief zuur á 4 euro geleverd. Bij Mimparts wordt het zuur erbij geleverd.

Groet, Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 mei 2013 19:29 
Ik gebruikte altijd Varta of Bosch, vrijwel dezelfde prijs als de accu's die ik nu gebruik.

Ik gebruik nu de CB14L-A2 van Motorpower(kijk even waar de Pluspool zit)

Deze koop ik via AD automaterialen (Westerhof automaterialen), en betaal ronde de € 32-34 euro, dit is inclusief accuzuur, zit in een reservoir erbij.

gr. Michael

Deze Japanse accu is soms nog beter dan die Varta of Bosch, ik heb er veel plezier van.
Ik heb zelfs een 16 type gebruikt ivm met de accessoires, doet het prima.....is iets groter
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 9 mei 2013 19:49 
ik blijf bij varta, ook omdat ik die kan leveren met accu zuur voor 42 euro.

Wel zelf af vullen.

Ik ben te spreken over deze accu.
Ik heb ook goed kopere accu's geprobeerd, en alleen al de fles die mee geleverd wordt lekte accu zuur. Dus dat vind ik waardeloos.

Dus voorlopig blijf ik bij varta.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 9 mei 2013 21:09 
Zijn er dan soms slechte accu's of merken bekend? De accu's die er bij mij tot nu toe uit zijn gegaan waren of gewoon oud (3+jaar) of verkeerd behandeld, zomaar kapot heb ik nog nooit gehad.

Zelf koop ik niet dagelijks accu's maar als het voorkomt wordt het meestal het huismerk van Louis (Motozoom), gewoon omdat het makkelijk is en ik toch niet weet wat nou echt voor mijn gebruik beter zou zijn. Die dingen zijn in ieder geval redelijk goedkoop en nooit problemen mee gehad.
Dan let ik wel goed op de laadspanning (niet onnodig hoog laten worden aub) en netjes bijvullen indien nodig, bij lange stilstand eens in de maand dagje aan de slimme lader, dat soort dingen.


O ja, let wel op dat wanneer je tegenwoordig in Duitsland een accu koopt je een oude accu moet inleveren anders betaal je 7.50 of zoiets als milieupremie / statiegeld)

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 10 mei 2013 00:15 
Frans, als je bij Louis in Duitsland een accu koopt en je vertelt er bij, dat je hem naar NL meeneemt, dan betaal je die 7,50 niet. Heb ik al 2 keer bij de hand gehad.

Groeten Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver mai

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 10 mei 2013 18:35 
hahaha enig henk weer zeg ik hardop, jaaa ik zou hetzelfde kunnen zeggen, dus mijn reactie is lief bedoeld.

groetjesss Mai
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver beinhart

Bestuur 
#11 | Geplaatst: 10 mei 2013 21:41 
henk,

dan verdien je er nog op, als je de kapotte accu's inlevert bij de ijzerboer. en geen ''statiegeld'' betalen en nog geld terug krijgen...

groetjes werner (0,35 cent per kilo)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 11 mei 2013 00:28 
Werner, het is geen statiegeld, maar een opruim/recycle premie, die je moet betalen. Als je de oude accu meeneemt, Duitsland uit, valt er daar niets te recyclen of op te ruimen.

Gr. Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver beinhart

Bestuur 
#13 | Geplaatst: 11 mei 2013 09:50 
henk,

recycle of statiegeld, wat maakt het uit. je houd er geld aan over in ieder geval...

groetjes werner (ik snap die koperdieven wel; zuiver koper 4,25 per kilo)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Accu-advies gevraagd

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven