Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

tomtom rider aan accu sluiten

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver mai

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 9 mei 2013 16:21 
Hoi, jaa ikleef nog, eum...navigatie eraf gehaald met plugin sigarettenaansteker, nu draadje met stekker voor onderin de tomtom rider urban onder tank door richting accu gelegd, maaaarrrr...moet daar dan ook niet aan de weer zo'n zwart ding met paars zekeringetje tussen en zo ja ook gewoon aan het rode plus draadje van dat kabeltje wat erbij is.

Dankkkkk en groet Mai
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver mai

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 mei 2013 16:26 
dit dus?????
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 mei 2013 18:20 
Mai, kijk je wel even uit?

Als je de TomTom Rider met het motor-laad-dock hebt, kun je de draad van het motor-dock gewoon aan de 12 volt aansluiten. Zekering is altijd aan te bevelen, maar hoeft niet.

Als je een TomTom Rider hebt en je wil die gewoon aansluiten, met het kabeltje wat onderin de TomTom gestoken word ( mini D-connector) en je sluit dat aan op 12 Volt, dan maak je problemen.

Het laadgedeelte van een TomTom is 5 volt.

Een standaard TomTom laad-dock zorgt ervoor dat de spanning op de juiste manier verlaagd wordt. Een sigaretten-aansteker-inplug ding doet dat ook.

Als je het niet juist aansluit, kan het je een TomTom kosten, en nog een, en nog een......


Harmony,
Hans.
( 12 volt is niet veel, maar kan toch veel te veel zijn )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver mai

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 mei 2013 18:31 
Hoi Hans,

Oma sprint even naar achter en jaa dat stekkertje gaat in zo'n dik blok waar je die rider op klikt, dus dat is oké en dat zekeringding morgen even kopen, anders deze bestaande bedrading met sigaretten plugin kapot maken sund, dus dat zekeringding tussen de rode draad en dat weer met een klemmetje/oogje aan rode plus schroef accu, zonder tegenbericht . Ik dank U !!!!
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver mai

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 mei 2013 18:39 
tomtom rider urban heet die en het luikt me maar niet om een foto ookal piepklein te plaatsen maar zoiets dus:
http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?bestelnummer=70001524&dummy=0

dit blok of laad-dock zoals jij al zei, en deze draad/kabel:
http://www.tecnoglobe.be/nl/accessoires-gps-tomtom/9925-cable-d-alimentation-batterie -tomtom-rider-urban-rider.html

groet Mai
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver mai

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 mei 2013 18:42 
trouwens op de bovenste link zie je 4 lange bouten en hoe gek het ook klinkt, ik houd ze over (heb ik bijna altijd), kleintjes om ding achter tomtom te schroeven maar die groten ((( kweet het echtttt niet.
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver mai

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 9 mei 2013 18:49 
okee Hans dan moet er een dus zekering van 5 volt in.
Echter.... die paarse staat 3 op zie ik????dan rood 10, blauw 15, geel 20, wit 25 en groen 35 thats it, in andere zat 3 mag dit hier ook of is dit te weinig?

weer die groet hahaha ik blijf groeten vandaag, mijn hartelijke dank en een
vriendelijke groet Mai
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 9 mei 2013 19:23 
Effe corrigeren, een zekering van "5 volt" nee, dat gaat niet. 5 Ampère dat klink stukken beter. En drie Ampères mag ook. 't Ding trekt haast niets aan vermogen.
Voor de rest klopt het wel, denk ik.

Harmony,
Hans.
( let wel vaker op de juiste definities en zo )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver sieds

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 mei 2013 19:44 
undefined:
Als je een TomTom Rider hebt en je wil die gewoon aansluiten, met het kabeltje wat onderin de TomTom gestoken word ( mini D-connector) en je sluit dat aan op 12 Volt, dan maak je problemen.Het laadgedeelte van een TomTom is 5 volt.

Maar het speciale oplaadkabeltje met TT stekker zorgt dan toch wel voor de juiste spanning ?
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 9 mei 2013 19:55 
Ja Sieds, dat is zo.

Maar als je het sigaretten aansluit plugin ding laat vervallen, gewoon er tussenuit knipt als het ware, en dan de rode en zwarte draad aansluit op de TomTom, dan gaat het geld kosten.

Het kabeltje wat bij het oplaad-dock hoort mag wel op 12 volt aangesloten worden. Het dock zorgt voor de spannings verlaging (als ik het allemaal goed heb begrepen)

Harmony,
Hans.
( het is niet ingewikkeld, maar wel lastig..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver mai

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 9 mei 2013 20:01 
sieds stilllllll hiihihihi anders weet ik het helemaal niet meer, hans heeft me net gezegd hoe en wat en dat is prima, hahhaha en dtya 5 ampere oke hans ik dacht al met typen maar alla , zoals altijd te haastig, ik koop morgen zo'n zwart zekeringding en zie dat ikdie tussen dat rode kleine draadje krijg en uiteinde een ijzeren rondje met blauw plastic en aan plusaccu en ik heb weer een navigatie. YESSS dan eindelijk sinds aug. 2010 mijne ineens plofte direkt op de terugweg van erik - nijkerk hihihi vast door de kortsluiting met aanhanger verlichting aansluiten, mijn navigatie naar de fillist..... maan.
Wel 3 jr verder en nu kan ik ook weer rnaar het onbekende rijden.

doeggggggg Mai
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 10 mei 2013 15:59 
Mai,
Wanneer je de rode draad, eventueel via een zekering, aan de plus-pool van accu doet, en de zwarte aan de min-pool van de accu, zou alles moeten werken.
MAAR!!
Het is wel netter om een zwarte draad uit de koplamp te nemen. Zwart is "12 volt na contactslot" en krijgt dus pas spanning als het contact wordt aangezet. Hier moet je de RODE draad op aansluiten.

En dan kun je de zwarte draad aan een GROENE draad in de koplamp aansluiten.

In 't kort:
Rood van TomTom aan Zwart.
Zwart van TomTom aan Groen,

Harmony,
Hans.
( om alles wat ingewikkelder te maken )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver mai

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 10 mei 2013 17:50 
hahahah Hanssssss laat ik nu alla minuut klaar zijn met de draden en zekering ertussen aan de accu te sluiten, buddy ligt er nog af gelukkig dusssss nieuwe ronde enwel: de koplamp loshalen ppff eerst eten en dan even kijken, hahha net een goed geisoleerd zekering kastje gekocht met dekseltje, beter dan aan die andere en dan dit hahahahaha had ik eerder die pc aanmoeten doen. In ieder geval hartelijk dank Hans, tot later misschien als het lukte of niet hihihihiihi.
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver mai

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 10 mei 2013 17:51 
steken er dan gewoon draden uit zonder ergens naartoe leidend gek gedoe.
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver mai

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 10 mei 2013 18:03 
yoehoe Hanssss waar stop ik die meters draad vanaf de tomtom dan tussen bij die custom? met zekering en al in de lamp,lijkt me gek, dus wacht je antwoord even af.
groetjes Mai
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 tomtom rider aan accu sluiten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven