Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

kabelboom

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 mei 2013 14:03 
Bij mijn tweede cx hebben ze vreselijk zitten rotzooien met de kabelboom, vooral bij de stekker van het contactslot. los zittende kabel schoentjes een hoop geknoei dus. Wat ik heb moeten doen is alle tape verwijderen, het mooiste zou zijn om dit weer te herstellen met krimpkous. Maar dat gaat natuurlijk niet van wegen de stekkers.
Hoe doen jullie dit en waarmee?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 25 mei 2013 16:30 
Peter, je zou de loszittende kabelschoentjes kunnen vervangen voor nieuwe en dan gelijk krimpkous aan kunnen brengen.
Daarna alles bij elkaar binden met tie-wrap's en tape.
Marcel. (ben benieuwd naar andere oplossingen)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 mei 2013 16:51 
Het ding heeft meerdere electriche storingen, die van het contactslot heb ik in gekort en nieuwe steek stekkertjes op gemaakt.
Nu kan je alle stekkers de schoentjes er wel uit steken zodat je het geheel in krimpkous kan steken, maar dat is een heidense klus.

Tot mijn verbazing staat er geen spanning op de bruine draad van het stadslicht/achterlicht, dus dat word ook weer meten is weten.

Maar ben benieuwd hoe anderen dit oplossen zonder het vervelende (als het warm word) plakkende tape.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 mei 2013 18:03 
In ieder geval solderen
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 mei 2013 18:12 | Aangepast door: peter cxje 
undefined:
In ieder geval solderen

solderen is een slechte oplossing, juist hiermee vermeerder je de kans op kabelbreuk. Door trillingen breken de koper draaitjes (die hard worden door de hitte van het solderen) af op de rand van de soldering, hierdoor veroorzaak je een grote weerstand in je draad en kan als gevolg brand veroorzaken.
Kabel schoentjes zijn het beste maar dan wel goed vast knijpen met een goeie tang.


Maar deze dingen moet je direct weg gooien, dit zijn kabel slopers.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 mei 2013 19:12 | Aangepast door: Hansv 
Pffff, wat een opluchting..... Ik gebruik precies dezelfde tang met de kabelschoentjes. Doe ik zo maar iets goed....

Maar, "Alle gekheid op een stokje", zou mijn moeder gezegd hebben, waar het om gaat is 'Bruin' die geen spanning heeft. Eerste verdachte is het slot. Om dat een beetje te begrijpen heb ik het ooit uit elkaar gehaald, en (naar ik hoop goed) opgeschreven hoe dat werkt. Dat kun je HIER lezen.
Meer schematische zaken, voor een CX500 (zAB) , kun je op DEZE pagina lezen.

Als op stand 'P' van je slot het achterlicht het wel doet...... contactslot probleem.

Wat betreft het 'inpakken': Of je doet alle overnieuw (ramp-klus) of je gebruikt Ty-Wraps, of dan toch maar isolatie band.
Ooit heb ik gehoord van iemand die een stuk flexibele buis man, die overlangs doorsneed, en daar de kabels in deed. Buis dicht met Ty-Wraps, klaar.
Ook een idee........


Harmony,
Hans.
( ook wel eens daarmee bezig geweest )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beinhart

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 25 mei 2013 19:16 
hans,

Ik gebruik die rooie, maar dan de dichte versie...

Groetjes werner (was 't maar vrijdag)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver sieds

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 25 mei 2013 19:27 
undefined:
solderen is een slechte oplossing, juist hiermee vermeerder je de kans op kabelbreuk

Betere verbindingen krijg je niet volgens mij, maar pas op met S39, oxidatie
Kabelschoentjes gebruik ik wel, maar verbindingen soldeer ik altijd.

In de elektronica wordt toch alles gesoldeerd ?
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 25 mei 2013 19:33 
undefined:
In de elektronica wordt toch alles gesoldeerd ?

Klopt helemaal, maar de meeste elektronica werken staan niet bloot aan de heftige trillingen van een motor.
Waar denk je waar al die storingen vandaan komen in auto,s die tegenwoordig vol hier mee zitten.
En echt solderen is mooi (deed ik vroeger ook, en soms ook nog wel eens als het echt niet anders kan) maar brengt ellende te weeg.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 25 mei 2013 19:41 
HansV bedankt voor de zeer duidelijke uitleg, heb je mooi overzichtelijk gemaakt
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 25 mei 2013 21:13 
Ik heb al tape gehad die er een beetje uitziet als de tape die wielrenners gebruiken rond hun stuur, maar dan breder. Deze wordt niet plakkerig en kan je keurig stevig rond je kabelboom winden.
Ben vergeten waar ik hem vandaan heb, zie hem wel vaker gebruikt worden in garages. Als je weet dat het bestaat kan je er in ieder geval naar zoeken...
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver sieds

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 26 mei 2013 09:42 
In de watersport wordt deze tape ook gebruik en is waterdicht.

Zelfvulcaniserende tape
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 26 mei 2013 11:46 
undefined:
Als op stand 'P' van je slot het achterlicht het wel doet...... contactslot probleem.

Je hebt het helemaal goed, als ik hem in de P zet brand het achterlicht wel Dus even in de spare parts zoeken of ik een ander contactslot heb.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 26 mei 2013 11:47 
undefined:
In de watersport wordt deze tape ook gebruik en is waterdicht.

Zelfvulcaniserende tape

Tnx, hier heb ik wat aan
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver KlaasDC

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 26 mei 2013 22:47 
In mijn CX heb ik ook zelfvulcaniserende tape gebruikt. Je moet wel opletten dat je de tape niet te weinig, maar zeker niet te veel uitrekt bij het omwikkelen. Anders ontstaan er kleine scheurtjes.

Een week laker plakte de tape aan de verf van het frame, dus dan heb ik de boom nog eens omwikkeld met gewone PVC tape (type met niet veel lijm, die kruipt er anders na een tijdje overal tussenuit...).

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 kabelboom

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven