Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

centrale bout oliefilter

 
Schrijver rupert
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 nov. 2003 15:44 
Knutselaars aller landen,
Heeft iemand al een oplossing gevonden om de centrale bout waarmee het filterhuis vastzit te herstellen ? Die bout van 12 is na zo'n 20 jaar nu toch knap versleten. Ik heb een waterpomptang op de buitenflens moeten zetten om ze los te krijgen. Ik denk eraan om de kop van een flinke bout van 17 of 19 op de centrale bout te laten lassen (natuurlijk eerst de restanten van de 12 eraf slijpen). Heeft iemand hier enige ervaring mee ?
Alvast bedankt voor de reakties !
Oei, alle toetsen van het klavier zijn nu zwart van de afgedraaide olie . . . ;-)

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 nov. 2003 18:42 
Rupert, die bout is een bekende doldraaier. Bestel een nieuwe bij meneer Honda (15420-415-000) en schrik niet van de prijs: € 28.

Er schijnt ook een bout met 17mm kop in de handel te zijn, maar die is iets te lang en moet je inkorten.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver rupert
Gast 
#3 | Geplaatst: 29 nov. 2003 19:55 
Floris,
Voor die prijs kan ik eerst wel wat (laten)experimenteren. Dat van die versie die iets te lang is had ik al op het forum gelezen. Prachtige databank overigen, dat forum. Poficiat voor onszelf !

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 29 nov. 2003 22:42 
Hallo Rupert, die iets te lange bout heb ik vorig jaar gekocht voor € 13,50 bij een Honda dealer. Maar die moest inderdaad ingekort worden....(is makkelijker dan een andere kop er oplassen)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 centrale bout oliefilter

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ hupypupy ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven