Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Zelf gemaakte CDI

 
Schrijver Carnax

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 juni 2013 19:13 
Hoi!

We hebben vorig jaar een CDI gemaakt voor de CX500 en ik wil hem nu eindelijk gaan testen.

In de toekomst wil ik ook met de vervroeging gaan spelen, dus eerder laten vervroegen, en in totaal meer vervroegen bijvoorbeeld.

Heeft iemand hier ervaring mee? Tips?

Ik heb het verhaal van Rupert goed gelezen.


Welke weerstanden zijn de blauw omcirkelde weerstanden (component nr R#) http://www.hondacx500.nl/html/CDIschema.html (het R nummer)
http://hondacx500.nl/bestanden/Tunen_CDI.pdf



Alvast bedankt,
Rob en Roel

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 juni 2013 23:15 
Ja zeker, ik heb wel een tip! Ik zal even de tip van de sluier oplichten.... Het spelen met de timing gaat het makkelijkst met een Ignitech ontsteking. Je kan dan softwarematig spelen met de vervroeging en dat gaat stukken makkelijker dan het aanpassen van conventionele elektronica. Maar ik kan me ook wel weer voorstellen als je eenmaal de schakeling zo hebt opgebouwd dat je het geweldig vind om de schakeling zo aan te passen zoals jij het het fijnst vind rijden.

Heel veel succes en plezier met testen.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 juni 2013 09:54 
Als het lukt laat ons dan wat horen over de CDI gebruik,we denken graag met je mee.Want er zijn er vele geweest die dit hebben geprobeerd'Groeten O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 juni 2013 12:24 
ja, klopt, alleen ik hb het nooit afgemaakt, en heb nu de beschikking over een paar exemplaren.
Als de nood te hoog wordt zal ik ze waarschijnlijk ook wel gaan bouwen.
Een test opstelling in mijn draaibank is er nu al wel.

Maar, ik kan je ook vermelden dat ik genoeg cditjes op voorraad heb liggen.

En uiteindelijk kunnen we de blokken ook ombouwen naar een GL500 ontsteking.

Dus mogelijkheden genoeg.

Groetejs marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 12 juni 2013 12:42 | Aangepast door: Jottum 
Marco,

Je gaat me toch niet vertellen dat jij een CDI met je draaibank kan maken? Als dat zo is dan kom ik kijken hoe je dat doet!!!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver KlaasDC

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 juni 2013 21:40 
undefined:
Welke weerstanden zijn de blauw omcirkelde weerstanden (component nr R#)

Volgens mij zijn het R25 en R26. Op mijn zelfbouw CDI-print heb ik daar trimmers gezet en die enkele SCR (thyristor) weggelaten.
Nog geen tijd gehad om het ding te solderen en te testen, dus ik weet niet of het gaat werken

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 13 juni 2013 11:47 
nee, ik heb een test opstelling gemaakt in de draaibank. Dus ik kan wel zaken na lopen, maar een CDI draaien nee dat kan ik niet.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Carnax

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 16 juni 2013 22:20 
Zodra 'ie getest is laat ik meer weten!
Bedankt voor het meedenken!

Rob

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 18 juni 2013 19:19 
Iedereen is druk bezig met cdi's.
Hier een link via de engelse club naar een Fin.

Wie weet heeft hij een richting die jij nog niet geprobeert hebt.

Cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 18 juni 2013 22:20 
De link werkt bij mij niet.. maar op het andere engelse forum heeft hij het er ook over dus zal het ook posten ter info. Is trouwens maar een 77 dollar voor eentje dus goedkoop in mijn ogen.

de discussie: http://cx500forum.com/index.php?/topic/27711-finnbox-g47-full-cdi-unit-a/

zijn website:
http://www.pdsrecording.site90.com/cxgl500/finnbox.html

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 19 juni 2013 11:42 
Aanvullende info:

Ik heb regelmatig contact gehad met deze meneer uit Finland. Hij is technisch bijzonder vaardig, dus ik heb alle vertrouwen in zijn Finnbox. Het apparaat is goed doordacht en uitgebreid getest door meerdere CX-rijders. Het apparaat is het best te vergelijken met een gewone cdi, maar dan met gebruikmaking van moderne electronica. Het maakt gebruik van de pickups en spoelen op de dynamo. Je kunt hem wat dat betreft dus niet vergelijken met een Ignitech (de Ignitech kan soms een oplossing zijn voor als je verrotte spoelen op je dynamo hebt, maar dat is de Finnbox dus niet).

Het is en blijft een hobby, dus je krijgt geen garantie op het product. Echter het product wordt wel getest op een correcte werking voordat het naar je opgestuurd wordt.

Deze meneer is een aanwinst voor de CX-community.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Zelf gemaakte CDI

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven