Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Help, help

 
Schrijver theo
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 nov. 2003 15:58 
Na vervanging van de stator/dynamo hetgeen niet tegenviel, loopt de motor slecht. Het volgende is het geval, bij lage toerentallen loopt de motor slechts op de rechtercilinder en boven de circa 2000 toeren slechts op de linkercilinder. Nu komen er als ik het goed heb, vier aparte draden vanaf de pulsgevers naar de CDI box. Kan het zijn dat er twee draden tegelijk defect zijn? De bedrading heeft bij de montage van het blok wel ergens klem gezeten. Of moet ik me zorgen maken dat bij de montage iets fout is gegaan met de pulsgevers ofzo? Voor zover ik vertrouwen heb ik mijn sleutelkunst is hierbij alles goedgegaan (?)

Met motorgroet,
Theo, het zal bij de tweede keer vast wel sneller gaan maar zit hier niet op te wachten, Homan

Schrijver rupert
Gast 
#2 | Geplaatst: 29 nov. 2003 16:38 
Theo,

"Meten is weten" : meet lichtblauw, lichtblauw-wit, oranje en oranje-wit uit ten opzichte van groen of van de massa (da's hetzelfde of zou het toch moeten zijn) De waarden vind je in het handboek.
Rupert

Schrijver Ray
Gast 
#3 | Geplaatst: 29 nov. 2003 21:51 
Als je weet war de kabel ongeveer klem heeft gezeten, moet je ter controle ook eens voor en na dat punt meten. Heb je na dat punt een hogere weerstand, dan zit er een breuk of kink in de kabel.
En: is de staor wel van het goede type? Zoals bekend zijn er twee soorten CDI boxen, waar qua draadkleuren natuurlijk ook de bijbehorende stator bij hoort: op een gegeven moment heeft Honda dat allemaal lekker door elkaar gehusseld, zoals ik proefondervindelijk heb mee mogen maken. Controleer dus ook de blokstekkers maar eens goed op kleur en corrosie. Mee eens Rupert?
Groeten,
Ray ( die nog tips heeft als er gesoldeerd moet gaan worden aan de kabelboom)

Schrijver Roadkill
Gast 
#4 | Geplaatst: 30 nov. 2003 01:50 
Het lijkt wel of er iets omgekeerd zit, als bij stationair./weinig toeren komen de vonken bij links te laat/vroeg, en daarboven voor de rechterkant. Kun je niet aan de bougies zien of dat zo is???(idee)

Schrijver rupert
Gast 
#5 | Geplaatst: 30 nov. 2003 10:09 
Theo,
Wanneer enkel de stator (de spoelen die de batterij opladen) vervangen is kan het probleem volgens mij enkel in de geknelde bedrading zitten. De ontsteekspoelen zitten aan de buitenkant langs de rotor (de draaiende magneet) en de vervroegingsspoelen zitten in het achterdeksel (zoals ik van Terry begrepen heb). Stator en ontsteking staan verder helemaal los van mekaar.

Schrijver jorgen
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 dec. 2003 12:03 
Best toch alles nazien, stator heeft wel degelijk te maken met de ontsteking. Voor de ontsteking is dit een afzonderlijke kring op de stator, heeft dus niets te maken met het gedeelte voor het opladen van de batterij.

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 1 dec. 2003 13:58 
Niet dat ik je helpen kan met de ontsteking, maar even voor de volledigheid Theo, welk type cx heb je incl. bouwjaar?

Ik had indertijd met mijn cb550f, een heel ander type motor, de nok voor het bedienden van de contact puntjes 180° verkeerd op de krukas gezet. Het reed wel, maar vraag niet hoe. Nu weet ik dat mijn 650e net zoŽn soortige nok heeft (en vervroegermechanisme). Misschien dat die ook verkeerdom eropgezet kan worden?

Succes, Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver rupert
Gast 
#8 | Geplaatst: 2 dec. 2003 21:14 
Theo,
Is het probleem ondertussen gevonden en verholpen ?
Laat eens iets weten.

Schrijver niekvdh
Gast 
#9 | Geplaatst: 2 dec. 2003 23:12 
Dat verkeerd om monteren overkomt je bij een transistorfiets, niet bij een CDI volgens mij.

Niek

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Help, help

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven