Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Benzine filter

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 22 juni 2013 16:08 
Nou, 't is nog steeds niet goed....

Heen en weer naar Wageningen 2x 10 km, afstandje van niks.

Bij vertrek zat er een klein beetje lucht in het filter, bij terugkomst zat er een klein beetje benzine in het filter (en dus een grote luchtbel).

Dus vraag ik me af, waar komt die lucht vandaan en waarom is er geen benzine daar?

Komt het omdat ik erop zit, en daardoor net een beetje 'omhoog' bocht in de toevoerleiding maak? Zo zwaar ben ik toch ook weer niet.....

Morgen het kasteelritje van Sieds, eens kijken of 'ie afslaat of niet......

Wie een (goed) idee heeft mag het laten weten !!!

Harmony,
Hans.
( soms een beetje moe van steeds maar uitdagingen..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 23 juni 2013 12:49 
Hans heb je dat probleem ook als je benzinedop, tijdens het rijden, er af is. ?

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver Teto

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 23 juni 2013 16:22 
Er zit toch een filter in de tank op de bezinekraan
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 24 juni 2013 13:05 | Aangepast door: Hansv 
Nocx,

Als je bedoelt te vragen of het ontluchtingsgaatje verstopt zit, nee. Als ik de dop loshaal, en op de dop blaas, dan blaas ik gewoon door, en hoor de lucht uit de dop komen.

Zowel bij pauze als na afloop, en ook na thuiskomst van de Kastelenrit (totaal 160km), was het filter zo goed als leeg. Toch, geen klapje gemist. Theo J. zei dat het vrij normaal was.

Nu heb ik gisteren vergeten na thuiskomst de benzine kraan dicht te draaien, en ziet: er zit weer benzine in het filter, met slechts een klein lucht (of vacuum) belletje er boven.

@Teto,
Jazeker zit er daar een filter. Uit bittere ervaring met de "Reservist"weet ik ook dat zo'n filter niet alles tegenhoud. Vandaar toch maar een extra filtertje.

Vraag je hier of het nodig is dat er een extra benzine filter op je CX moet, zegt een deel: jazeker, het is een oude motor, je weet het nooit, altijd doen, en een ander deel zegt: nergens voor nodig.

Als ik dat zo hoor en lees, dan krijg ik de neiging om beide te doen:
Na het kraantje een T-stuk, dan aan de ene kant van het T-stuk een filter, aan de andere kant een benzine slang, en beide einden weer aan een T-stuk, naar de carburateurs toe.

Het is een stomme oplossing, maar dan is iedereen tevreden.


Ik heb <lelijk woord> duizenden kilometers gereden zonder benzine filter op de "Rode rakker", met Belgische, Franse, Spaanse en ook nog Duitse benzine, en hij bleef het altijd doen.

Nu rij ik door, of het goed of slecht is, MET filter, en als ik daardoor benzine toevoer problemen krijg, dat zit in de kuip de oude benzine slang, die ik met een paar minuten op de plaats van slang-met-filter kan zetten.

Het enige wat ik niet snap is waarom dat ding niet vol blijft, waarom het lijkt alsof er lucht in komt......


Harmony,
Hans.
( heeft ook een filter....... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 24 juni 2013 19:13 
In de benzinefilters die ik in mijn voertuigen gehad heb zat altijd lucht. Dat geeft helemaal niets, zolang er maar voldoende benzine bij de sproeiers komt. En daar zorgt de vlotterkamer voor.
Zodra je de benzinekraan dicht doet komt er lucht in je benzineleiding. Is dit erg? Nee, het is immers geen hydraulisch systeem zoals je remleidingen.

Ik heb in ieder geval nog nooit een compleet gevulde filter gezien.
Waarom...? Is het belangrijk...?
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 24 juni 2013 19:20 | Aangepast door: Jottum 


Ook V8 motoren als deze Oldsmobile heeft lucht in het benzinefilter...
Hoe moeilijk kan het zijn?

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Benzine filter

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven