Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Polaris kuip in omgeving Utrecht

 
Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 1 dec. 2003 12:04 | Aangepast door: coenox 
Ik heb een mooie zwarte rickman polaris kuip gekocht, afkomstig van een CX (USA uitvoering). Ik krijg echter de steunen niet op die van mij gemonteerd omdat de radiator in de weg lijkt te zitten. Het zou een eitje moeten zijn. radiator cover is al verwijderd, omdat ik eerst een vetter kuip had. Snap er niets van. Is er iemand in de omgeving van Utrecht die zo'n kuip heeft bij wie ik even kan kijken om te vergelijken ?

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 1 dec. 2003 16:58 
Hoi Coen ,
Ik heb net even geprobeerd om foto's te maken , hoe/waar dat bij mij bevestigd zat dan zie je misschien de verschillen, maar het was te donker voor m'n oude digicamera, ik probeer morgen bij beter daglicht .
Gr Ron

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 2 dec. 2003 09:18 
Op zich zou de bevestiging moeten passen op 4 punten waar radiotor en ventilator op het blok zitten. Afstand klopt. Alleen door de bolling van de radiotorsteunen kan ik de kuipsteunen er niet ver genoeg op krijgen. Ik wacht de foto af.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 9 dec. 2003 21:15 
Inmiddels heb ik de foto van Ron. Het onderste steunpunt (bevestiging radiator) lijkt iets verder naar voren te zitten. Kent iemand dit verschil ?


(Ron's radiateur)


(Mijn radiateur)


Coen

I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 10 dec. 2003 16:44 
Hallo Coen, op die plaats zit bij mijn motor de beugel van de valbescherming. Die is gemonteerd op een soort verlengstuk. Dat verlengstuk is een stuk metaal met aan de ene kant inwendig draad, en aan de andere kant zit dan een stuk draadeind, daar kan je dan weer wat op bevestigen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 10 dec. 2003 17:28 | Aangepast door: coenox 
Eureka ! Dat moet ik hebben. Dit zou dan ook waarschijnlijk het probleem aan de andere kant oplossen. Weet iemand hoe ik aan zo'n verlengstuk zou kunnen komen ? Ron: zit dit er bij jou misschien gewoon nog op, en is het er af te halen ?

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver mcu
Gast 
#7 | Geplaatst: 10 dec. 2003 17:56 
Vaak wordt er voor de beugel bevestiging een afstandsstuk geplaatst op de bovenste bout aan 2 zijden natuurlijk.
Hierdoor komt de hele kuip ± 1 cm naar voren.

Gr Marc.

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 10 dec. 2003 17:59 
Misschien kan je het zelf (laten ) maken. Een moer die past op het draad van de radiatorsteun, met een bout (M8) die weer op die moer gelast is?
Ik wil wel kijken voor je of zoiets in de handel te krijgen is.
Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver terry

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 10 dec. 2003 21:44 
http://www.skiffy.com/docs/menufr.cfm?taal=nl&ID=xxxx98758B400& ;pagina=start.cfm

Bedrijf in NL (Putzfeld)
Of zoek anders op Schroefbussen en/of afstandbussen in metaal. Het is in de handel te vinden.
Groeten
Terry

Schrijver coenox

Voorzitter 
#10 | Geplaatst: 11 dec. 2003 21:14 
Heel erg bedankt allemaal. Ik zie het weer helemaal zitten dat met een mooie Polaris kuip naar Vechta kan rijden.(als er zich in de tussentijd niets anders voordoet...).
Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 17 dec. 2003 17:01 
Coen, ik kwam bij een goed gesorteerde ijzerwarenzaak wel zgn "koppelmoeren" tegen. Dat is volgens mij prima te gebruiken voor wat jij zoekt. Verkrijgbaar in M4, M6,M8, M10. Een M10 koppelstuk kost € 0,75. stukje draadeind erbij en je bent voor €1,-per kant klaar.
Paul vd Heuvel in Amersfoort,Nijverheidsweg noord, 55b
Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#12 | Geplaatst: 19 dec. 2003 08:46 | Aangepast door: coenox 
Supertip! Ik kan zo vanaf mijn werk in Leusden even langsrijden.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Roadkill
Gast 
#13 | Geplaatst: 19 dec. 2003 10:40 
deze koppel moeren kun je bij elke bouwmarkt kopen, ze liggen meestal in een van die 'zoek het zelf maar uit' rekken met een grote sortering bouten en moeren die je zelf af moet wegen.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 21 dec. 2003 12:00 
let wel op dat het 8.8 moeren zijn
problemen genoeg gehad met minderen soorten
ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Polaris kuip in omgeving Utrecht

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven