Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

hij stottert, jaja liever hij dan ik maar alla.

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver mai

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 juli 2013 16:17 
Hoi hoi,

Mijn cx500 custom heeft kuren, bij de 100 gaat hij stotteren, trekt als het ware achteruit, ik reed vorige week over de a50 en gewoon stil gaan staan zo erg bij 120 en dit weekend op de a1 idem dito, dus kleine wegen tot 80 km kan maar hoger how maar, moet ik de carbarateurs (moeilijk woord ) loshalen? want mijn auto is ookal history dus wil me kunnen verplaatsen.

gegroet Mai
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 juli 2013 16:52 
Mai,

De vraag is natuurlijk, is het een CDI custom, of een Transistor custom ?

Zit er onder het zadel een zwart blok en een stel grote stekkers, of zitter er twee kleinere aluminium blokjes?

Beide uitvoeringen bestaan.....

Treed het gestotter op boven een bepaald toerental?

Harmony,
Hans.
( die graag weet waarover het gaat )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 juli 2013 18:09 
En bij welke toeren gebeurt het?

kan ook veelzeggend zijn.

Groet Erik

Schrijver mai

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 juli 2013 19:55 
Hoi Hans
2 aluminium blokjes

Hoi Erik
die toerentalkabel is juist sinds 2 wk kapot en moet nog een nieuwe kopen en monteren, maja hij rijd ook wel zonder dacht ik, maar bij de ca 90/100 km en erboven al helemaal is dat 4000/5000 dzd toeren ik weet het echt niet.

wel zeker boven de 90 en honderd al helemaal, hihihi 120 was echt enggg
thx voor meedenken ik wacht af.....

groet Mai
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver mai

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 juli 2013 20:10 
Ooo Erikcx, ik dacht dat je Erik1 was, sorry het amicale begroeten, desalnietemin hallo .
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 juli 2013 22:21 | Aangepast door: Hansv 
Hmmm. Transistor onsteking dus. Dat sluit het gevreesde 5500 tpm probleem uit.

Overigens, je toerental bij
90km/u - 4800 tpm
100km/u - 5300 tpm
110km/u - 5800 tpm
en bij 120km/u 6400 tpm, dat alles in de vijfde versnelling.
(waarden afgerond en berekend voor een Custom achterwiel)

Je kunt natuurlijk kijken of in de vierde versnelling je wel zonder problemen de 100 of 110 kunt halen.
In de vierde versnelling zou je vanaf de 80km/u (5200tpm) vergelijkbare problemen kunnen ervaren.

Download op DEZE pagina het rekenblad voor de verhouding toeren/snelheid.

Het kan eventueel aan de benzine doorvoer liggen. Tja, en anders? Even geen idee over.

Harmony,
Hans.
( er is toch wel heel wat elektrisch verschil tussen een Custom en een zAB )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver mai

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 23 juli 2013 23:19 
oke en eu hans het heeft er toch niets mee te maken dat ik die tomtomrider aan de accu sloot met zekering, vorige ding knalde door ondanks zekering was nav kortsluiting, ik heb nu maar deolie eraf laten lopen moest toch wat doen, halve avond klungelen dat die bout los ging, carterdeksel eerder eenscheurtje ik gemaakt met sluiten, nu de filterbout niet los te krijgen spray etc 3 soorten sleutel nr 12 alles werkt niet. morgenvroeg verder en die benzine toevoer dacht ik dus als eerste oorzaak, ik tankte esso 5,95 eu erbij in en vanaf toen, hoewel groen fignet ff zoeken op google hier deventerstraat dat tankstation normaal pak ik shell, jaha zegt shel klopt niet oude mapsfoto, maar door andere benzine kan het niet komen, rotzooi in de tank?
groet Mai
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver mai

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 23 juli 2013 23:23 
en die linkachtige in de adresbalk gezet enin google niets nop niënte nada: [url=www.j versteegt.nl/motor/jr0809/toeren kilometers.xls] HIER [/url]

ook met dewoordjes download etc erbij
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 24 juli 2013 00:11 | Aangepast door: MAST 
De link werkt wel als je hem kopieert en in een nieuw tabblad in de balk van je browser plakt. Als het goed is wordt er dan een Exel bestandje gedownload naar jou pc.
De bout van het oliefilter kan soms goed vast zitten en met sleutel 12 kan je daar weinig kracht op zetten. Probeer een goed passende dopsleutel 12. (lange "arm"= meer kracht).
ratel met dop
Of gebruik een oliefilter sleutel die je om het huis van het oliefilter klemt.
oliefilter sleutel
Het lijkt me sterk dat een ander merk benzine voor jou klachten kan zorgen. Net zomin de Tomtom.
Als je echt geen CDI ontsteking hebt, kan het wel aan de brandstof toevoer liggen. Vuil in de carburateurs? Hoe "vers" zijn de bougies?
Lastig zo'n storing....
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 24 juli 2013 10:19 
Haal de weerstanden uit de bougie doppen.
Haal de kabels eens los uit je bobine,s ne loop dat eens na.

Dan alle zekeringenop het stuur vervangen. of om wisselen.

En eventueel even zonder lucht filter rijden als test.

Deze zaken zijn snel en makkelijk uit te voeren, is dat het niet, dan carbs schoon maken en beznine kraan na lopen of deze niet verstopt zit.

Dan de olie filter, wil deze niet los, niet getreurd, een nieuwe dop kost bij mij 5 euro, en een olie bout 2e hands ook 5 euro. Geef er maar een paar rammen met de hamer op, en dan krijg je hem met schade wel los.
Ik krijg regelamtig dit soort gevallen op bezoek, en los het dan op dze manier op.

Dan een voor deksel, die heb ik ook wel liggen met pakking en al.
voor deksel 25 euro, pakking 10 euro.
Oringen er bij.

Dus alles kannog geleverd worden.
En mocht je het willen voor 7,50 stuur ik het je nog toe ook.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver mai

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 24 juli 2013 13:10 
Jip Marcel die lange soortgelijke was ik al mee bezig klein beetje aantikken met de ijzeren mokerachtige zoals ook de oliebout losging, nu even iets harder daglicht werkt fijner dan die tl bakken en zo'n 40 graden warmte gisteravond ondanks tuindeuren en inlopdeur open, tis kouderrrr yessss!!!

hihihi eniggg marco, ik kan bezig zie ik en jaaa de bougies en carburateurs ook al aan gedacht omdat ik daar met cirkelzaag EN tevens schuurmachine tuinmeubels bezig was, éen en al stof maja buiten moet je weer meer vegen, dus eerst die olie ff ophalen en filter, carterdeksel euvel nein danke dat nooit meer, ben ondertussen wel een 58 jrg oud mens he, oke wel eindelijk een hydraulische heftafel in bezit nu.... maar toch.

de schuur weer in>>>> dank jullie hartelijk tot de volgende ronde!!!!!
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 24 juli 2013 15:50 
Mai,

Wat betreft de link naar het rekenblad: Ik had gister iets te veel aan mijn hoofd en ben vergeten om het te controleren. Het is nu aangepast.

Excuses voor het ongemak.

Harmony,
Hans.
( soms gebeurt er echt iets te veel )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver mai

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 24 juli 2013 16:34 
Erg rot om naar de orde van de dag terug te gaan, maar ik moet toch nu weg kopen;

is deze gastrol olie ook goed 25 eu halfords want de belray sae 10w-40 hier bij birze was 4 ltr 35 eu 2 jr terug, dus beetje duurder nu weer.



CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver mai

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 24 juli 2013 16:36 
die heeft 5 ltr inhoud de gastrol zie ik nu en bel ray is 4ltr inhoud
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver mai

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 24 juli 2013 16:56 
die bel ray is dus speciaal voor 4 takt motoren en ik heb 2 takt

Bel-Ray EXP is een semi synthetische multi-grade 4-takt
motorolie die speciaal ontwikkeld is voor motoren
die een natte platenkoppelin gebruiken.

wat moet oma doen/kopen morgen.
en nu opzoek naar een oliefiltersleutel, bout is nl is al rond van de kracht hm hm van mij.
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 hij stottert, jaja liever hij dan ik maar alla.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven