Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Poelietrekker cx650e

 
Schrijver kaspar
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 dec. 2003 12:34 
Beste allemaal,
Ik ben nu bezig met de distributie van mijn 650e. Maar voordat ik daarbij kan moet ik wel eerst de stator poelie van de krukas af kunnen halen.
Wie kan mij vertellen wat voor schroef je daarvoor nodig hebt: wat voor draad / diameter of ontkom je niet aan een honda-specifieke poelietrekkerschroef?

Alvast bedankt voor de reacties, Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver Roadkill
Gast 
#2 | Geplaatst: 7 dec. 2003 12:49 
kun je hier niet je vooras voor gebruiken??

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 dec. 2003 13:37 | Aangepast door: Floris 
Mijn ervaring met mijn CX 500 is als volgt: de vooras past niet, want die heeft een andere schroefdraad. Een poelietrekker is ongeschikt voor deze klus.

Ik denk dat je vier keuzes hebt:
- De originele Honda rotor/vliegwiel afdrukker kopen (€ 36)
- Proberen dat ding bij een werkplaats te lenen/huren
- Het blok op een aanhanger leggen en langs de Honda dealer rijden
- Een vergelijkbare bout bij een speciaalzaak kopen. De bout heeft een afwijkende schroefdraad, die ik helaas niet weet.

succes,
Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver mcu
Gast 
#4 | Geplaatst: 7 dec. 2003 16:29 
Neem maar contact op met Terry die weet nu hoe het moet!!
Groet Marc.

Schrijver udent

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 dec. 2003 19:04 
een bus met draad m26x1,5 past in het vliegwiel.in de bus weer een drad met bout en je drukt hem er af, zit wel erg vast.
theo cx ds

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 7 dec. 2003 20:59 | Aangepast door: Hans 
Die bout M26x1,5 is bij een bouten en moeren speciaalzaak wel te krijgen. Let er wel op dat je er een pakt met voldoende sterkte (beter te veel dan te weinig want dan mol/strip je de statorschroefdraad).
Omdat de stator heel vast conisch op de krukas zit, komt de stator maar moeilijk los. NIET op de drukbout gaan slaan (bijv. om de passing te laten schrikken) of andere geweld trucs toepassen (dus ook niet verwarmen oid)!!!!!
Ik heb goede ervaringen met een verlengstuk (bijv. een steigerpijp van 2 meter) waarmee je op de sleutel (die dus ook van goede kwaliteit moet zijn) via het hefboomeffect een gigantische kracht kunt zetten zonder dat je iets molt.

Succes,
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver terry

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 8 dec. 2003 09:47 
Mijne Heren,
geen bout in voorraad :
neem de bout van de oliefilter;daarmee op spanning zetten;niks meer.
Neem een rubber of andere kunstofhamer en geef een goeie tik op het vliegwiel;eens links en rechts en hop eraf ... werkte prima bij twee rotors verleden week. Met dank aan Marc

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 9 dec. 2003 20:01 | Aangepast door: kaspar 
als je toch de bout van het oliefilter kunt gebruiken, betekent dat een gewone M26 bout ook geschikt is?
Ik heb niet zoveel zin om met veel geploeter in die m26 bout een schroefgat te maken voor een inwendige bout. Gaat het ook zonder?
bvd Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver terry

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 dec. 2003 22:25 
Bouten bestaan er in alle soorten en maten.M26 betekent niet dat jer zomaar elke bout van die diameter indraait. M26 x 1.5 is belangrijk. Die extensie 1.5 betekent de fijnheid van de draad (bv.1 /1.25/1.5) Draai je er één in van 1 draai je zo de inwendige draad eraf. Met die oliefilterbout heel voorzichtig tewerk gaan;je hebt trouwens de kans toch dat je de dop (met sleutel 12) zo ronddraait. Net op spanning zetten dus.
Groeten
Terry (waar het bij twee vliegwielen mee lukte)

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Poelietrekker cx650e

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven