Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Motor heeft het koud

 
Schrijver Orm
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 dec. 2003 10:24 
Hallo allemaal,

Vanmorgen -8. Ik had niet zo'n zin om te rijden en mijn GL ook niet. Na wat aanmoedigingen wilde ie toch wel en na zo'n 25 km gereden had niet alleen ik het koud, de motor ook.
De temperatuurmeter bleef in het dunne stukje staan, wel bijna tegen het dikkere streepje maar niet erop.
Is dit normaal en zo niet kan het kwaad en wat kan ik er dan aan doen?

Orm.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 dec. 2003 11:55 | Aangepast door: Floris 
Zolang de meter ongeveer verticaal vooruit wijst is er volgens mij niets aan de hand. Gewoon doorrijden dus. Als je 't toch niet vertrouwt zou je de thermostaat kunnen vernieuwen.

En bedenk: wat gemeten wordt is de vloeistoftemperatuur. Wat echt belangrijk is, is de temperatuur van de carterolie. Die bereikt bij 80 graden de optimale smeereigenschappen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Roadkill
Gast 
#3 | Geplaatst: 9 dec. 2003 17:24 
mocht je het niet vertrouwen probeer dan eens wat vroeger bij de R4 (renaultje 4) goed werkte, gewoon een deel van je radiator met een stuk karton bedekken (aan de voorkant dus), hierdoor zal de koelvloeistof minder door de rijwind gekoeld worden en beter op temperatuur komen. (LET WEL OP DAT HET GEEN EUVEL IS AAN JE TEMP METER OF ZO)

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Motor heeft het koud

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven