Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

BALHOOFD!!

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver joppe23
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 dec. 2003 13:33 
mijn balhoofd moet vervangen worden, wie heeft voor mij de lager maten?
OF ANDERE TIPS,

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 8 dec. 2003 16:04 
Hallo Joppe, ik heb je net een mailtje gestuurd. Bij motozoom hebben ze balhoofdlagers. Maar je kan ook bij de Honda dealer terecht of bij Roukama.
Afm:26x 48x 15 mm en 30x 50x 14 mm
Succes. Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 dec. 2003 16:21 
Marcel, verkoopt de Honda dealer ook (imitatie) naaldlagers of hebben ze alleen de originele kogellagers?

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 8 dec. 2003 17:48 
Ik heb ooit een vervangings setje konische naaldlagers gekocht,gewoon bij de motorzaak (ook Honda dealer), bij mij in Amersfoort.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JosvanR
Gast 
#5 | Geplaatst: 9 dec. 2003 17:15 
Even "in de baas ze tijd" vergelijkend warenonderzoek gedaan. Zoals gewoonlijk is bestellen via Louis.de weer het goedkoopst, nl. EUR 46 inclusief verzendkosten. Toch weer een eurotientje goedkoper dan motozoom.

Schrijver Roadkill
Gast 
#6 | Geplaatst: 9 dec. 2003 17:22 
Ik zou voor onderdelen als lagers (die toch wel veel krachten te verwerken hebben) dan maar wat dieper in mijn buidel tasten en originele spullen kopen.

Schrijver JosvanR
Gast 
#7 | Geplaatst: 9 dec. 2003 22:15 
Enig idee waar de "originele" lagers vandaan komen? Juist ja. Het is een kwestie van toeleveranciers. Het lijkt me overigens sterk dat Honda zelf aftermarket naaldlagers levert, gezien het feit dat de CX af-fabriek met "good old" kogellagers werd geleverd. Ik heb de wijsheid echter niet in pacht (al doe ik graag net alsof). Ik ga in ieder geval volgende maand een setje bestellen bij Brother Louis Louis.

Schrijver lainke
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 10 dec. 2003 23:54 
heeft er iemand van jullie ervaring met het vervangen van de originele losse kogeltjes door conische lagers?

alain

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 11 dec. 2003 08:55 
Hallo, dat heb ik bij mijn vorige cx (500B) gedaan. Beviel me prima, het stuurt een stuk beter.
Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver lainke
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 11 dec. 2003 21:40 
hey Marcel,
heb je dan geen aanpassingen moeten uitvoeren om die lagers er in te krijgen en lukt dat bovenaan ook
alain

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 12 dec. 2003 00:16 
Alain, het is een kwestie van de oude lagers eruit zien te krijgen (vooral onderop wil de lagerschaal best vastzitten, ik kreeg 'm los door de lagerschaal heet te stoken ) en dan de nieuwe terugplaatsen.
ik heb ze met behulp van een stuk draadeind en twee metalen plaatjes op hun plaats "geperst". Moet je wel opletten dat dat niet scheef gaat, anders ben je verder van huis.
Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver joppe23
Gast 
#12 | Geplaatst: 17 dec. 2003 14:17 
In het grote CX boek staat dat de kuip eraf moet voor het vervangen van de lagers, vinden jullie dit ook nodig? Volgens mij kan ik er zo toch ook wel bij. Verder bedankt voor de adviezen, Ik heb de lager al bij motozoom gekocht, weer voor een tientje opgelicht......

Schrijver MAST

Moderator 
#13 | Geplaatst: 17 dec. 2003 16:55 
Helaas zal je de tellerpartij/koplamp moeten verwijderen, evenals het stuur. Ik heb de tellerpartij en het stuur met de rem-, koppeling-, en gaskabels er nog aan, aan het plafond van de werkplaats opgehangen, zodat ik niet alles uit- en van elkaar hoefde te halen .
Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver joppe23
Gast 
#14 | Geplaatst: 22 dec. 2003 14:54 
ik ben bezig het balhoofd te vervangen. De vervangende konische lager onderaan is echter niet goed afgesloten tegen stof!! Moet hier een O-ring tussen?
Hoe hebben jullie dat gedaan

Schrijver Floris
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 14 feb. 2004 23:56 
Ik heb vorige week mijn balhoofd losgehaald omdat de originele kogellagers behoorlijk ingesleten waren. Ze zijn vervangen door konische naaldlagers (van louis.de) en het stuurt een stuk beter!
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 BALHOOFD!!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven