Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Problemen met carburatie?

 
Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 sept. 2013 23:26 
Mijn CX van 1980 heeft kuren. Start met groot gemak. Dan rijd ik probleemloos richting snelweg. Zodra ik boven de 80 à 85 km/u kom gaat de zaak haperen. Als ik het gas open gooi, gebeurt er precies wat ik NIET wil: geen enkele reactie, eerder verlies van vermogen.
Is nogal gevaarlijk als je wilt inhalen en daarbij kan ik nooit harder dan 85 km/u rijden. Is mij net iets te traag. Carburatie?

Peter van der Schee - Tilburg

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 5 sept. 2013 23:34 
Ik denk eerder aan de CDI of de stator.
Probeer eens een andere CDI te lenen en kijk of je dan dezelfde klachten houdt.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 sept. 2013 07:01 | Aangepast door: JiMi 
Het mooiste zou m.i. zijn:

Eerst je cdi omwisselen voor een andere, originele cdi. Lost het probleem zich op, dan was je cdi de boosdoener.
Lost het probleem zich niet op, wissel dan je cdi om voor een Ignitech-cdi. Lost het probleem zich op, dan was de hogen-toeren-spoel van je stator de boosdoener, maar je kunt dan wel lekker blijven rijden omdat je immers een Ignitech-cdi hebt.
Lost het probleem zich niet op, dan is er iets anders aan de hand (het kan nog steeds een defecte stator zijn, maar die is dan nog verrotter dan in bovenstaande situatie)
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Ray_V_Lo
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 sept. 2013 08:36 
Ik had hetzelfde probleem en bij mij was het én het stator/cdi - probleem én de flink aangeslagen carbu's. Indien je motor in lage versnellingen wel toeren haalt boven de 5000t/m dan zou ik denken dat het niet de cdi is, maar de carbu's. Mijn cx500c haalde met moeite 100km/u, na grondige ultrasoonreiniging + restauratie met keyster setjes was dat +150km/u volgas!

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 sept. 2013 15:35 
start goed, en wil niet harder dan 85.
even na denken.
Er zijn al wat antwoorden gegeven hierboven die zeker van toe passing zijn.

Echter als ik iemand met dit probleem op bezoek krijg, dan ga ik eerst de bougie doppen doen, en dan een naar het lucht filter kijken.
Deze gaat maar 7500 kilo meter mee.

Jimi maakt een opmerking waar ik niet achter kan staan.
In theorie kan het wat hij zegt, maar in de praktijk is die nooit kapot.
Nu 1x een geval gehad waarbij dat was ontstaan, door on vakundig sleutelen.

Haal eerst de weerstanden uit je bougie doppen, en nog een vraag,
Je hebt niet toevallig al de carbs schoon gemaakt, als dat wel zo is, dan zitten de sproeiers verkeerd om, en of ben je het gasschuif buisje kwijt geraakt.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver TheGOoSTaD
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 sept. 2013 14:42 
Het klinkt mij alsof de motor niet vervroegd..., kun je dit checken op een CX met een stroboscoop?

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Problemen met carburatie?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven