Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Arm achterrem die afbreekt

 
Schrijver cosmar

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 sept. 2013 13:02 
Iets om op te letten, in Engeland is het al een paar keer gebeurd.

arm die afbreekt
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver toto

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 sept. 2013 15:35 | Aangepast door: toto 
je link werkt wel maar ik moet me dan inlopggen en dat gaat natuurlijk niet gezien ik geen member ben. misschien kun je copy/paste doen?
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 sept. 2013 17:53 
WARNING, you may want to check yours !!!

by dave turbo g » 08 Sep 2013 15:28

Just a few miles into the Exmouth Rideout, PB & I had a close shave

Travelling downhill & slowing for a Roundabout i touched the rear brake & BANG ...I thought the motor had seized, but the REAR BRAKE RETAINING ARM shattered, loosing a good length which flew past PB who was behind me
The wheel didn't lock but the back plate was flying around hitting the swing arm bending the adjusting rod around the spindle


The retaining arm had sheered across 100mm from the rear end, only a thin outer layer of metal & the rest internal rust
I think i got off light, Thanks to Sue & Bob who were following a few minutes behind, Bob gave me a lift back to pick up my trailer while Sue waited with the bike, Thanks again guys.

I have the spare parts, so should be OK for next weekends Bikefest

DON'T FORGET TO CHECK YOURS

Dave G

1982 CX500 Turbo (TURBO)
1978 CX500 Z
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 sept. 2013 17:56 
arm

afgebroken
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 sept. 2013 21:22 
zoals ik het nu kan zien gaat het om de reactie stang.
Deze kan dus door rotten.
Bij remmen wordt deze stang uit gerekt als het ware.
Maar als de stang breekt, zal de remplaat gaan draaien met als gevolg dat de bediening dus ook gaat draaien, en dat kan niet, dus hierdoor gaat de rem er op staan.
Dan zit de hele boel dust.

Ik denk dat ze dat bedelen.

Groetjes marco./
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 sept. 2013 22:37 
Hij schreef dat het wiel niet blokkeerde (didn't lock), dus dat valt wel mee Marco.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 sept. 2013 08:55 
ja en nee, als de reactie stang breekt, zal de remschoen houder gaan draaien. Hierdoor kan het zijn dat de bedienings stang wel wel degelijk de boel strak gaat trekken.
Dus de kans is er wel.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 13 sept. 2013 01:00 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Dat heb ik ook eens meegemaakt, beugelslot vergeten, (niet mee gereden, maar van de bok af gedaan0 maar wel de reactiestang gebroken, niets gemerkt, totdat ik thuis was en ik het er toch wat vreemd uit zag zien.....
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Arm achterrem die afbreekt

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven