Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Polo

 
Schrijver tinus
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 dec. 2003 13:34 
vrienden,

Ik heb weleens aangeraden om onderdelen bij Polo te halen. Ik heb nu een vervelende ervaring, dus ik wil toch maar waarschuwen. Ik kreeg bij Polo verkeerde onderdelen mee, betaalde meer, en er was ook nog eens een onderdeel twee keer aangeslagen. Het bleek dat je niet kunt ruilen bij een andere Polo-vestiging. Op m'n mail naar Polo kreeg ik geen antwoord. In de mail had ik geschreven dat ik bij geen reactie m'n ervaringen op het net zou zetten, dus bij deze. Wie weet een ander goedkoop én bereikbaar alternatief?

Martin groen

Schrijver JosvanR
Gast 
#2 | Geplaatst: 11 dec. 2003 15:19 
Online bestellen! (ook bij Polo). Heb daar zelf (nog) geen problemen mee gehad. Anders via louis.de (nee ik heb geen aandelen) maar ZEKER NIET bij het debiele nederlandse neefje van Louis, te weten motozoom, want te duur en slechte service. Ook bedrijven als Siccama, Roukema en dergelijke zijn goedkoop (Siccama bezorgt onder rembours).

Schrijver vlijm
Gast 
#3 | Geplaatst: 11 dec. 2003 18:18 | Aangepast door: vlijm 
Dat we nou toevallig oude motoren hebben wil niet zeggen dat we onvermijdelijk aangewezen zijn op allerlei (soms blijkbaar obscure) postorderbedrijven. Ik heb de laatste tijd vanwege de opknapbeurt van mijn cxe nogal wat onderdelen besteld via de plaatselijke Suzukidealer en betaalde in een aantal gevallen minder dan de bedragen die ik op genoemde sites tegenkom....

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 11 dec. 2003 20:49 
Ik moet zeggen, ik heb ook wel eens imitatie uitlaten bij een Honda dealer besteld tegen een goede prijs. Wat me echter tegen staat is het gevoel bij veel grotere zaken niet als serieuze klant gezien te worden. Eigenlijk zou er in Nederland ook een CX-winkel moeten komen, zoals Muhl of Vogel in Duitsland. Alhoewel die ook niet altijd goedkoop zijn. IK ben wel eens bij Polo in Kleve geweest. Is vlak over de grens en dan kun je direct zien wat je koopt.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver The Red Baron
Gast 
#5 | Geplaatst: 11 dec. 2003 21:34 
Ook bij kleinere zaken wordt je soms raar aangekeken, vooral als je graag zelf sleutelt en toch een beetje op de kleintjes moet letten. Met Polo in Kleef (Kleve) heb ik ook goede ervaring. Ze spreken zelfs nederlands als je daar behoefte aan hebt. De "Inhaber" is sinds kort gewijzigd, hij heeft grootse plannen. Niet meer in zo'n rommellige loods (vind ik wel gezellig) maar naar een ruimer pand. Voor de prijs maakt het niks uit, catalogus-prijs is niet afhankelijk van het pand.
Hein-Gericke is iets duurder, maar in de grensstreek een beetje uitgedund. Bocholt (D) en Geldern (D) zijn definitief gesloten. Nederlandse Gericke is ca. 10% duurder dan de duitse catalogus. Zal wel de omrekenfactor DM naar NLG zijn.
Groet, Nico

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 11 dec. 2003 21:54 | Aangepast door: Hans 
Ik bestel mijn delen ondanks alles gewoon bij de Honda dealer. Bijna altijd gaat het om slijtage delen of montagedelen (pakkingen etc). Daar krijg ik altijd wel 20 % korting op en het grote voordeel is dat het ALTIJD past. Ook kan ik gewoon de werkplaatschef benaderen voor raad en advies. Mijn dealer vindt het wel apart dat ik nog aan zo'n oude Honda sleutel en er al jarenlang woon werk verkeer op rijd. Kreeg laatst bij het opruimen van het magazijn nog een grote Honda poster van de CX, speciaal voor mij bewaart.
Voor het overige zou ik niet weten welke delen ik bij genoemde after sale zaken zou moeten aanschaffen.
Want voor andere delen is de motorsloop vaak de aangewezen plek.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver mudje
Gast 
#7 | Geplaatst: 12 dec. 2003 22:18 
De honda dealer bij mij in de buurt wordt gerund door een oudere man die de prijs van veel cx onderdelen gewoon uit zijn hoofd weet en veel gebruikers onderdelen gewoon op voorraad heeft, ook imitatie spullen zoals bouggiekappen. Prijzen zijn iets hoger als bij de duitse vrienden. Wordt altijd vriendelijk geholpen en kijken helemaal niet raar op dat je onderdelen van een 25jarige motor komt halen. Ook op techniesche vragen krijg ik een volledige uitleg en waar ik op moet letten ed. Kortom betaal mischiem een paar euro meer die ik anders voor verzend kosten had moeten betalen. Kortom ik ben tevreden met mijn honda dealer.

Reimer

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 19 dec. 2003 08:51 
Ich heb goede ervaringen met een kleinere motorzaak bij ons in de buurt. Eigenaar is motorkeurmeester bij de ANWB geweest en heeft hart voor de zaak. Is ooit zelf op een CX begonnen. Ik vind het dan niet altijd erg om voor de goede service en de snelheid wat extra te betalen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Polo

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 2 [ brinkcx, PHGL500 ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven