Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

achterwiel vraag

 
Schrijver woutje
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 sept. 2013 19:29 
Weet iemand ook wat het kan zijn als je sportief de bocht om gaat en het achterwiel voor gevoel onderweg zakt, alsof het achterwiel rechtdoor wil of de motor voorbij wil.

Wout

Schrijver udent

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 sept. 2013 19:31 
slappe band?
achterbrug doorgeroest?

Gr Theo
theo cx ds

Schrijver woutje
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 sept. 2013 19:38 
Band is wel oud maar wel hard.
Achterbrug is nog kei hard daar had ik al naar gekeken.

Wout

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 27 sept. 2013 20:01 
Wout, in een van je topics heb je het over een frame dat doorgerot is. ( ergens rond SJK schreef je dat. ) als je nog hetzelfde frame hebt, kan dat met deze vraag over je achterwiel te maken hebben.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 sept. 2013 20:04 
Hoi Wout .
Stuur je door te gaan hangen en dan mee sturen of maak je gebruik van countersteering
dus tegen gericht tegen je stuur drukken en dan de pas met de motor gaan hangen of heb je geen idee ??
type het eens in en kijk er eens een filmpje over op you tube is er veel over te vinden
Als de achterband uitgehard is kan dat ook voor vreemd gedrag zorgen
(na 5 jaar verwisselen kaal of niet zeggen ze)

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 27 sept. 2013 20:54 
Zet de motor op de middenbok. Duw en trek de achterbrug met kleine rukjes naar links en rechts. Kijk of er speling aanwezig is op de as v/d brug. Zo ja, rubber dop aan het frame links bij de as v/d brug loshalen en de grote moer lossen, vervolgens de inbus iets aantrekken totdat de speling weg is, dan de grote moer weer aantrekken en rubber dop er weer op.

Let op als je sterk bent: je kunt de brug helemaal aan gort draaien met die inbus. Dus niet te ver doordraaien (don't ask me how I know)
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 sept. 2013 20:54 
Balhoofdlager?
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver woutje
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 28 sept. 2013 00:18 
Mast het is niet het zelfde frame dat frame heb ik bijna direct kaal gemaakt en is bijna bij het oud ijzer

A koopmans als ik de bocht om ga hang ik met de motor mee stuurt wel zo makkelijk en prettig in de bochten (als de motor doet wat je wilt) als je dit bedoeld

Jimi dat zal ik even moeten laten checken door iemand die gevoel heefd voor zo iets maar dat zal het kunnen zijn heb gevoelt en gaat voor het oog wel wat heen en weer

Jottum kan ik dat testen of voelen of aan iets merken dat balhoofd lager aan vervanging toe is?

Zal het misschien ook kunnen helpen nieuwe bandjes?

Groet wout die blij is met de reacties

probeer veel maar lukt niet altijd
Iemand in de buurt van meppel?

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 28 sept. 2013 08:37 
Nee Wout dat bedoel ik niet
als je tegen hangt kun je zelfs de bocht niet om

kijk eens op you tube en type in countersteering

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 28 sept. 2013 22:11 
Koopmans, dat ben ik niet met je eens, je kan zelfs veel sneller de bocht om, ik betrap mij er op, dat ik altijd op deze manier stuur en veel sneller de motor kan corrigeren.

Gr. Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver theojansen
Gast 
#11 | Geplaatst: 29 sept. 2013 11:05 
Wout, kijk eens naar het ''DOT- nummer" in de band. Grote kans dat het een oude band is. Het rubber wordt dan hard en heeft geen grip meer in de bocht en bij stevig remmen.
Groet, theoj

Schrijver sieds

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 29 sept. 2013 11:40 
Wout even off topic:

Klopt, alleen tegenhangen kom je de bocht niet om, countersteering werkt altijd

CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver woutje
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 29 sept. 2013 14:19 
Welke methode ik gebruik weet ik niet maar kom de bocht goed door. Maar kan dat effect hebben op het gevoel hebben dat het achterwiel jou in wil halen?
Sieds kan ik keer bij jou komen? Dat jij ff kijkt?

Wout

Schrijver woutje
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 30 sept. 2013 10:57 
Nieuwe bandjes er om en met de achterbrug aan het klooien geweest en nu is het weer prettig rijden

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 achterwiel vraag

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven